IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите на H&M в България скачат с 35% през първото тримесечие

Силният долар обаче се отразява негативно на общата печалба на компанията, която спада с 30%

15:18 | 06.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: архив Ройтерс</p>

Снимка: архив Ройтерс

Приходите от продажби на модния търговец на дребно Hennes & Mauritz в България са нараснали с 35% за първото фискално тримесечие, става ясно от отчета на компанията. 

През периода те са достигнали 135 млн. шведски крони (28,44 млн. лева), а през същото тримесечие година по-рано са били 101 млн. шведски крони (21,28 млн. лева). Към момента фирмата разполага с 18 магазина в страната, като за периода не е отворивала нови, нито е затворила някой от старите си обекти в България, сочи още документът.

В сряда H&M обяви, че валутните колебания са довели до 30% спад на печалбата ѝ в глобален план през първото тримесечие и ще продължат да оказват натиск върху резултатите ѝ през второто тримесечие.

Нетната печалба за тримесечието, което завърши на 29 февруари, е 2,55 млрд. шведски крони (313 млн. долара), в сравнение с 3,61 млрд. шведски крони през същия период година по-рано. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха нетната печалба за тримесечието да достигне 2,49 млрд. крони. Шведската компания разкри, че приходите ѝ през периода са нараснали слабо до 43,7 млрд. крони от 40,3 млрд. крони година по-рано.

H&M обясни, че силният долар – основната валута, която тя използва за купуване на стоки от доставчиците си в Азия, е увеличила разходите ѝ и е натежала върху печалбата. Натиск върху H&M е оказал и големият обем от зимни стоки, останали в магазините в резултат от топлото време.

„Негативният ефект от силния долар ще продължи да се усеща върху покупките и през второто тримесечие“, коментира главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон. Той заяви, че очаква валутните ефекти през четвъртото тримесечие „да бъдат неутрални или леко положителни“ в сравнение с предходната година.

Въпреки че изпитва трудности на развити пазари, H&M продължава да разширява бизнеса си на развиващи се пазари и да залага повече на електронна търговия – бизнес, който Першон определя като „много печеливш“.

От края на март месец H&M предлага възможности за онлайн пазаруване в още седем европейски страни, включително Ирландия и Хърватия. Търговецът на дребно заяви, че по-късно тази година ще направи същото и в Япония, Гърция, Канада и Южна Корея, като се надява да предлага онлайн пазаруване на 34 пазара до края на тази година.

H&M обяви, че ще открие около 425 нови магазина към своята мрежа до края на ноември, като за първи път ще отвори свои търговски обекти в Нова Зеландия, Кипър и Пуерто Рико. Към 29 февруари H&M има 3870 магазина, с 419 повече спрямо година по-рано. Компанията ще отвори своя четирихиляден магазин през април в Ню Делхи, Индия. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още