IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

2015 г. не се оказа лека и за Prada

Италианската компания се сблъска със силни насрещни ветрове, които повлияха на резултатите ѝ

16:09 | 18.02.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

За втора поредна година продажбите на луксозната марка Prada остават почти непроменени, тъй като силният долар натежа върху търсенето на чанти за 3000 долара от страна на туристите в САЩ, пише Bloomberg.

Приходите на компанията за 2015 г. са достигнали 3,55 млрд. евро, обяви базираният в Милано собственик на марки като Miu Miu и Car Choe. Средната оценка на анализаторите беше за 3,56 млрд. евро.

Продажбите на американския пазар спаднаха с 9%, като се изключат валутните колебания, обяви Prada.

Компанията за луксозни стоки се е сблъскала не само с „изключителна волатилност“ на валутните пазари, но и с усложнената геополитическа ситуация в много райони на света, обяви главният изпълнителен директор Патрицио Бертели в изявление. По думите му всичко това е довело до промени в цените и отклоняване на туристическия поток.

Свиването на търсенето в Китай, силният долар и терористичните атаки в Париж направиха 2015 г. кошмарна за производителите на луксозни стоки, включително и за Prada. Продуктите на компанията загубиха своя блясък сред потребителите, а по-малко от 1% от приходите на фирмата бяха генерирани онлайн.

Същевременно продажбите на луксозни стоки нараснаха повече от два пъти спрямо темпото на целия пазар. Представянето на Prada обаче контрастира на 4-процентното увеличение на продажбите на модни и кожени стоки на LVMH.

Prada продължава да се бори с лошите резултати след години на огромна експанзия в търговията на дребно и набирането на голяма популярност в Азия, твърди Сузана Пуж, анализатор на Barenberg.

Италианската компания, чиито приходи спаднаха с 1% през 2014 г., отговори на насрещните ветрове, като отложи отварянето на нови магазини и сви разходите си. Освен това планира да увеличи цените си в Европа.

През последното тримесечие на фискалната година представянето на компанията в Италия беше положително. Освен това се забелязва и известно подобрение на бизнеса ѝ в Китай, който все още остава на негативна територия, посочват от Prada. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още