Hennes & Mauritz (H&M) отчете приходи, които не оправдаха очакванията на анализаторите, като обвини за това необичайно топлото за сезона време, което е повлияло негативно на търсенето в Северна Америка и Европа, пише Bloomberg.
Продажбите през ноември са нараснали с 4% в местни валути, като това е едва вторият път тази година, в който месечният им ръст е под 10%.
H&M посочва, че слабото ѝ представяне се дължи преди всичко на непредсказуемото време, включително и в Германия, където тя генерира около една пета от своите продажби. Новините са пълна противоположност на тези, които най-големият конкурент на компанията – Inditex, обяви миналата седмица. Фирмата се похвали с най-бързия ръст на продажбите си от три години насам.
Необичайните метеорологични условия за сезона и относително негъвкавия бизнес модел на H&M “вероятно ще увеличат натиска върху маржа на печалбата за четвъртото тримесечие“, твърди анализаторът на Exane BNP Paribas Саймън Боулър. Брутният марж през третото тримесечие спадна до 55,9%, най-ниското си ниво от 2004 г. насам.
Приходите на компанията достигнаха 48,7 млрд. крони (5,8 млрд. долара) през четвъртото тримесечие, като се изключи данъка върху продажбите, заяви базираната в Стокхолм компания. Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 49,5 млрд. крони.
Температурите в Германия бяха по-високи от обичайното за ноември, а в Берлин бяха близки до средните за септември през първите три седмици на месеца според Accuweather.com. Времето беше по-топло и в американски градове като Ню Йорк, което повлия на сезонните покупки.
Спадът в продажбите може да се обясни отчасти и с терористичните нападения в Париж миналия месец, които доведоха до временно затваряне на магазини в Брюксел, твърди Ричард Чембърлейн, анализатор на RBC Capital Markets.
Същевременно H&M се сблъсква с все по-голяма конкуренция от търговци на дребно като Primark във Великобритания, които продават на по-ниски цени.
Компанията ще обяви своите годишни резултати на 28 януари 2016 г.
преди 8 години Добре бе, на никой ли не му минава през акъла, че ако миналото тримесечие съм продал за 100 лева а това - за 110 - ръста е 10%Ако за миналото съм продал за 10 000 лева, а за това - 10 100 - ръста е 1%Дет се вика, като растеш 5 год. двуцифрено, в един момент вече си запълнил потенциала на пазара и нема повече. Щом растат, пак е добре, при тази агресивна експанзия и ръст вече няколко години отговор Сигнализирай за неуместен коментар