Стартъпът за онлайн търговия с модни стоки Fashion Days се радва на бурно развитие. Една от ключовите новини, свързани с нея, е придобиването ѝ от eMAG. Същевременно фирмата промени бизнес модела си, намали броя на пазарите, на които оперира, и планира да излезе на печалба през тази година. Какво още се случва с Fashion Days и какви са плановете на компанията за България научихме от главния ѝ изпълнителен директор Габор Чех.
- Компанията оперираше на повече пазари преди. Какво се случи?
- Имаше момент, в който работехме в различни страни, включително балтийските страни, Полша, Словения, Словакия и Чехия, но решихме да се концентрираме в държавите, които са най-силни за нас и където можем да се представим най-добре.
Истинско предизвикателство е да правиш доставки в множество държави, запазвайки еднакво качество на доставките, ефективност и бързината, които постигаме в България, Унгария и Румъния. В Словения например постоянно се сблъсквахме с предизвикателства, затова направихме внимателна оценка на бизнеса си там и на другите пазари. Така взехме решението да се съсредоточим към най-големите си пазари, където имаме възможност да предоставяме услуги с еднакво високо качество.
- В началото продавахте повече стоки с намаления, а сега залагате преди всичко на новите колекции на брандовете. Защо решихте да промените бизнес модела си?
- Видяхме, че стоките с намаления са чудесен начин да влезем в пазара, но в дългосрочен план виждаме, че тези пазари стават все по-зрели и има все по-голямо търсене за нови колекции. Именно там се крият истинските възможности за растеж и освен това има възможност да се развиваме заедно с пазара.
- През тази година обявихте, че компанията за онлайн търговия eMAG придобива Fashion Days. Кои са най-големите предизвикателства, свързани със сливането на фирмите?
- Най-голямото предизвикателство е да накараме всеки, който е притеснен от случващото се, да разбере, че всъщност всичко е наред. Това е по-скоро е въпрос на вътрешни комуникации. Всъщност вече имаме добър прогрес в разрешаването му. Смятам, че всички започват не само да разбират, но да виждат и усещат предимствата, с които се сдобихме, например достъпа ни до магазина на eMAG и възможността да продаваме през тази платформа.
- В момента работите в три страни - България, Румъния и Унгария. България кой по ред пазар е за Fashion Days по обем и стойност?
- Вторият след Румъния.
- Има ли нещо наистина специфично за нашия пазар?
- Виждаме, че има множество различни начини, по които се държат потребителите на трите ни пазара, но в крайна сметка не мога да кажа, че има някаква огромна разлика между тях. Разликите се крият по-скоро в това, че отделните страни предпочитат различни марки. Ние предлагаме стоки на над 1000 бранда, ето защо ми е много трудно да бъда конкретен. Смятам, че хората в България са много стилни и обръщат внимание на модата, а това е страхотно за нас. Надяваме се, че можем да отговорим на нуждите им.