Цената на акциите на Kering достигна двумесечен връх, след като френската компания за луксозни и спортни стоки отчете ръст на приходите си за третото тримесечие, който надмина очакванията на анализаторите. Добрите резултати се дължат най-вече на по-голямото търсене на обувките на Puma и роклите на Saint Laurent, пише Bloomberg.
На сравнима база продажбите на компанията се увеличиха с 3,1%, посочват от Kering. Анализаторите очакваха ръст от 2,8% според медианната прогноза на 21 анализатори. Базираната в Париж компания потвърди прогнозата си за годишен ръст на приходите от около 5%.
Продажбите на Puma и Saint Laurent се оказаха по-добри от очакваното и разбиват тенденцията от слаби резултати на производителите на луксозни стоки, компенсирайки намаляващите продажби на чанти Gucci.
Saint Laurent се възползва от свежите сили в компанията благодарение на чантите за 1150 евро и кожените якета за 3200 евро на творческия директор Хеди Слимейн, които помагат за превръщането на марката в един от най-бързо развиващите се брандове в индустрията. Продажбите на обувки насърчиха растежа на Puma, посочват от Kering.
„Kering слага край на серия от разочароващи новини от компаниите за луксозни стоки“, твърди анализаторът на Exane BNP Paribas Лука Солка. Усилията на Gucci за преразглеждане на управлението и продуктите „трябва да даде повод за разумен оптимизъм“ за четвъртото тримесечие.
Големи контрасти
Британският производител на палта и шлифери Burberry Group миналата седмица обяви, че печалбата му вероятно ще се свие за втора поредна година, а продажбите на LVMH също не оправдаха очакванията.
Китайската антикорупционна кампания и девалвацията на юана нанесоха удар на търсенето на луксозни стоки в страната. Междувременно растежът в САЩ се забавя, докато сътресението на финансовия пазар и силният долар повлияха на разходите на местното население и на туристите. Kering твърди, че тримесечието се характеризира с големи контрасти в отделните региони.
Представянето на Saint Laurent и Puma се различава значително от това на Gucci – най-голямата марка на Kering. Продажбите на производителя на чанти спаднаха с 0,4% в сравнение с очаквания спад от 0,3%. Това се случва след 4,6% ръст през предходното тримесечие, когато продажбите скочиха след намаленията с около 50% на стари стоки в Китай.
Общите приходи на Kering за тримесечието достигнаха 2,9 млрд. евро и успяха да отговорят на очакванията на анализаторите.