Приходите на най-големия производител на потребителски продукти в света - Procter & Gamble Co., за първото фискално тримесечие се оказаха под оценките на анализаторите, съобщава Bloomberg. Обемът на продажбите във всички продуктови категории и силният долар са повлияли негативно на международния бизнес.
Продажбите са се понижили с 12% до 16,5 млрд. долара, отчете базираната в Синсинати компания в петък. Това е под средната прогноза за 17 млрд. долара на анализаторите, анкетирани от Bloomberg. Печалбата възлиза на 98 цента на акция, без единичните ефекти, което обаче е над очакванията на анализаторите за 95 цента.
Встъпващият в длъжност главен изпълнителен директор Дейвид Тейлър ще трябва да възстанови растежа, след като предшественикът му отслаби компанията с намаляване на разходите и промяна на брандовете. Две трети от продажбите на P&G идват от чужбина и компанията търси начини да намали последиците от силния долар, който е смъкнал продажбите с около 9% през тримесечието.
„Всичките им конкуренти се справят по-добре от тях“, казва Али Дибадж, анализатор в Sanford C. Bernstein & Co. “Единственото нещо, което имат в своя полза, са брандовете им“.
Акциите на P&G поевтиняха с 0,5% до 74,50 долара за брой сутринта преди отварянето на борсата в Ню Йорк. Акциите отчитат спад от 18% от началото на годината досега спрямо ръст от 4,3% на 500 Consumer Staples Index на Standard & Poor’s.
Тейлър ще наследи поста на главен изпълнителен директор от Ей Джей Лафли на 1 ноември. По време на мандата си Лафли ускори програмата за съкращаване на разходите, наблегна върху производителността и продаде непечелившите брандове, за да се фокусира върху емблематичните имена на компанията като Tide, Gillette и Pampers. Освен това той се освободи от гигантски отдели като храна за животни и батерии, които не бяха централни за основния бизнес на P&G.
Макар че това освобождаване от инвестиции е допринесло за спада на продажбите, то подкрепи доходността на P&G по някои показатели. Брутният марж, или онази част от продажбите без разходите за продадените стоки, се е повишила с 3,1 процентни пункта през тримесечието, без да се включват единичните ефекти като придобивания, продажби и валутни влияния. Според P&G около половината от този ръст се дължи на съкращаването на разходите.
Възстановяването на продажбите сега зависи от Тейлър, който започва кариерата си като производствен мениджър в Северна Каролина през 1980 г.
Той ще трябва да се справи с ценообразуването, което често не е конкурентно спрямо останалите съперници и да продължи да съкращава разходите, казва Дибадж, който препоръчва разделяне на компанията, ако не се постигне завръщане към растеж.
„Те опитват случайни неща и в нищо не се справят особено добре“, казва той.