IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акциите на Burberry поевтиняха заради слаба прогноза за печалбата

Производителят на луксозни стоки се бори със забавянето на търсенето на ключови за него пазари

15:53 | 15.10.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Акциите на Burberry Group отбелязаха най-големия спад на цената си от 2012 г. насам, след като британският производител на луксозни стоки намекна, че печалбата ѝ вероятно ще се свие за втора поредна година в резултат на спад на продажбите на ключовия ѝ пазар – Азия, Bloomberg.

Годишната коригирана печалба преди данъци ще бъде „до голяма степен в съответствие“ с прогнозата на анализаторите за 445 млн. паунда (689 млн. долара), която наскоро беше коригирана, посочват от базираната в Лондон компания.

Продажбите на дребно на компанията през второто тримесечие се увеличиха с 1% на сравнима база, най-бавният темп от три години насам.

Приходите през периода бяха „по-лоши от опасенията“, пише Роджерио Фуджимор, анализатор на RBC Capital Markets.

Забавянето на търсенето в Китай и Хонконг натежа върху представянето на всички производители на луксозни стоки, а Burberry се оказа в по-слаба позиция от повечето играчи на пазара. Причината за това е, че компанията генерира 30% от приходите си благодарение на китайските потребители, а 2% - от Япония, където много от тези клиенти пътуват, за да купуват по-евтино луксозни стоки.

Фокусът на Burberry върху Великобритания се превръща в проблем, тъй като пазарът носи около 40% от европейските продажби на дребно на компанията. Много клиенти, които пазаруват в долари, се възползват от по-слабото евро и купуват от континента, твърди MainFirst Bank AG.

Същевременно компанията увеличи мерките за контрол на разходите, намалявайки заплащането според резултатите, уточни главният финансов директор Керъл Фейруедър пред репортери. По думите ѝ компанията е намалила разходите за пътувания и други дискреционни разходи, но запазва инвестициите си в маркетинг, услуги за продажби на дребно и възможности за растеж.

Приходите за полугодието достигнаха 1,11 млрд. паунда, обяви Burberry. Анализаторите очакваха те да достигнат 1,16 млрд. паунда. Компанията заяви, че търсенето в САЩ е неравномерно, а продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион се свиват с 5-6%, като тези в Хонконг се забавят допълнително през второто тримесечие.

Компанията заяви, че очаква да се върне към 5-6% растеж на сравнимите продажби през втората половина на годината. При настоящите нива валутните курсове трябва да увеличат печалбата с около 10 млн. паунда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:56 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още