През първото полугодие нетната печалба на Prada SpA спада с 23% въпреки благоприятните валутни разлики. Това се случва на фона на трудностите, които италианската модна къща изпитва, за да си стъпи на краката след поредицата слаби тримесечия, пише MarketWatch.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на италианската компания за търговия на дребно с луксозни стоки намалява с 21% до 293,2 млн. евро.
В периода януари-юни 2015 г. приходите се повишават с 4% до 1,8 млрд. евро, но бележат понижение от 5,9% при неизменни валутни курсове, което подчертава подкрепата на положителните валутни разлики през отчетния период.
Азиатско-тихоокеанският регион носи с 1,4% по-малко приходи на Prada, ако се вземе предвид влиянието на валутните курсове. Спадът обаче е от 17,5%, когато то не се отчита.
Хонконг и Макау „не излъчват сигнали за възстановяване“, посочват от компанията. В Китай продажбите са надолу с 1,2% при текущите валутни курсове и с 19,3% при променливи курсове.
В Северна и Южна Америка продажбите се повишават с 13,5% при текущите ставки и с 6,1% при променливи курсове.
В Европа приходите са нагоре с 4,9%, благодарение на покупките на туристи и възстановяването на вътрешното търсене.
Prada продължава с оперативните промени, включително управлението на доставките, производството и логистиката. Целта е оптимизиране на дейността и намаляване на разходите.