Цената на акциите на Kering нарасна най-силно от 2013 г., след като френският производител на луксозни стоки обяви, че продажбите на Gucci са се увеличили за първи път от повече от две години.
Компанията отчете финансови резултати за първата половина на годината, които надминаха очакванията на анализаторите, пише Bloomberg.
Сравнимите продажби на луксозната марка Gucci отбелязват ръст от 4,6% през второто тримесечие, съобщи Kering. Прогнозата на анализаторите беше за спад от 3,6%. Приходите на Kering достигат 5,5 млрд. евро през първата половина на годината, което е със 17 на сто повече спрямо година по-рано, посочват от компанията.
Оперативната печалба за първото полугодие достига 773 млн. евро, докато анализаторите очакваха 758 млн. евро. Книжата поскъпнаха с близо 7 на сто.
Gucci се върна към печалбата след 7,9% спад, отчетен през предходните три месеца. Подразделението е подкрепено от търсенето от страна на китайските туристи в Япония и Западна Европа и от продажбите на намалени стоки в Китай.
През февруари Kering прогнозира, че 2015 г. ще бъде белязана от тежък преход за най-голямата ѝ марка, Същевременно Gucci претърпява промените в управлението ѝ, намалява дистрибуторите си и представя нови продукти, за да помогне за възстановяването на растежа.
Gucci предложи 50% намаление на цените на свои стоки в Китай, за да изчисти инвентара си, създаден от бившия ѝ творчески директор. За компанията ще бъде трудно да запази този темп на растеж през третото тримесечие, тъй като отстъпките са временни, а колекциите на новия творчески директор Алесандро Мишел няма да влязат в магазините преди септември или октомври, според Sanford C. Bernstein.