Продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz AB (H&M) в България ускоряват ръста си, сочат данните от отчета на компанията, който беше публикуван днес.
През второто фискално тримесечие на годината, което за компанията приключва на 31 май, са реализирани продажби* за 122 млн. шведски крони (малко над 13,2 млн. евро, или над 25,9 млн. лева) спрямо 88 млн. шведски крони (малко над 9,5 млн. евро, или малко под 18,7 млн. лева) за същия период на миналата година. Това представлява ръст от 39% на продажбите в шведски крони и 33% в местна валута.
През първото тримесечие (от 1 декември 2014 г. до 28 февруари 2015 г.) ръстът на продажбите на веригата у нас в местна валута достигна 30 на сто.
За първото полугодие – от 1 декември 2014 г. до края на май т.г., продажбите на H&M в България също отчитат впечатляващ растеж. Компанията отчита, че те възлизат на 223 млн. шведски крони (малко над 24,2 млн. евро, или над 47,3 млн. лева) спрямо 161 млн. шведски крони година по-рано (малко под 17,5 млн. евро, или 34,1 млн. лева), което представлява ръст от 39% в шведски крони и 31% в местна валута.
Компанията оперира с 16 магазина в страната и не е отваряла нови магазини през първото фискално полугодие. През пролетта тя пусна и онлайн магазин, като отчита, че той е много добре приет на пазара.
Продажбите на групата като цяло без ДДС отчитат ръст от 21% през второто тримесечие, достигайки близо 45,7 млрд. шведски крони (над 4,9 млрд. евро). Брутната печалба се увеличава с 18 на сто до 27,245 млн. шведски крони (над 2,9 млн. евро) при брутен марж от 59,4% (60,8% през второто тримесечие на 2014 г.).
Печалбата на H&M след данъци за второто тримесечие се увеличава с 11% до 6,45 млн. шведски крони (над 700 хил. евро) спрямо малко над 5,8 млн. шведски крони по същото време на миналата година (малко над 630 хил. евро). Печалбата на компанията на акция достига 3,9 шведски крони през второто тримесечие спрямо 3,51 крони за същия период на миналата година.
В отчета се посочва, че продажбите от 1 до 23 юни отбелязват ръст от 14 на сто в местни валути спрямо същия период на миналата година.
Веригата обаче предупреждава, че скъпият долар може да има „много негативно въздействие“ върху разходите през годината. H&M продава предимно в Европа, но голяма част от дрехите се шият в Азия, а договорите са деноминирани в долари. Други фактори, които застрашават разходите, са ръстът на цените на суровините, инфлацията, капацитетът на доставчиците и транспортните разходи.
През второто тримесечие на годината H&M отчита ръст на разходите за администрация и продажба от 22% в шведски крони и 125 в местни валути на годишна база. Увеличението се обяснява основно с експанзията и дългосрочните инвестиции в ИТ и онлайн бизнеса, както и с разширяването на продуктовата база.
Веригата поддържа плановете си за експанзия – и при физическите магазини, и онлайн. За 2015 г. се планира откриването на около 400 нови магазина, като вече са заработили първите обекти в Лима (Перу), Тайпе (Тайван) и в Макао. Повечето от новите магазини на групата ще са в Китай и САЩ. До края на годината ще отвори врати магазин в Ню Делхи (Индия), планирана е и експанзия в Южна Африка (Кейптаун).
* Данните са с включен ДДС
преди 9 години и аз си купих онлайн и останах разочарован ... дори "premium cotton" не струва... иначе като цени са супер ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години то не че журналистките в Инвестора са по добри в качеството на статииките:"(малко над 9,5 млн. евро, или малко под 8,7 млн. лева)"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не им е добро качеството на материалите. Няколко изпирания и дрехата е за ***. Тегели се разпарят. Не са добри дрехи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар