Богатите китайци наистина обичат Chanel. Това е най-предпочитаният бранд от китайските потребители на луксозни стоки, като след него се нареждат Dior, Hermes, Gucci и Louis Vuitton, сочи проучване нa компанията Bomoda.
Chanel е и най-купуваната луксозна марка от заможните китайци, 41% от които твърдят, че са купили неин продукт през последната година, докато 32% са се сдобили със стоки на Dior. 46 на сто от анкетираните посочват, че се надяват да успеят да си купят повече продукти на Chanel през следващата година, пише CNN.
В страната, в която даването на подаръци е особено важно, Chanel е най-честият избор за богатите купувачи. Но какво прави марката по-привлекателна от нейните конкуренти?
Модната къща „инвестира много сериозно в реклама и търговия на дребно“, твърди Браян Бучуолд от Bomoda. Chanel достига до китайските потребители посредством „уебсайтове, много силно присъствие в социалните мрежи... разчита на китайски знаменитости и западни известни личности, които са добре познати на китайците“.
Луксозните марки се опитват да спечелят по-голям пазарен дял в Китай, тъй като заможните потребители имат по-голям разполагаем доход и харчат повече. Но това може да се окаже трудна задача на този пазар, тъй като се продават множество фалшиви луксозни стоки и има много нелицензирани продавачи.
През март множество китайци се наредиха на опашка през магазините на Chanel в Хонконг, след като компанията обяви намаление в избрани азиатски пазари. Ходът е част от усилията ѝ да изравни цените в целия свят.
Докладът на Bomoda се основава на онлайн проучване сред 2268 китайци, които са потребители на луксозни марки, закупили стоки от най-малко две марки през последната година.