IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Marks & Spencer се връща към ръст на продажбите

Компанията отчита растеж на продажбите на дрехи за първи път от почти четири години

11:57 | 02.04.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Marks and Spencer обяви, че продажбите ѝ на дрехи и продукти за дома са нараснали за първи път от почти четири години. Успехът се дължи отчасти на популярността на велурените поли от 70-те години, които са любими на модната преса, пише Financial Times.

Продажбите на дрехи и продукти за дома в магазините, отворени най-малко от година, са се увеличили с 0,7% през тримесечието, завършващо на 28-и март, разкриват от компанията. Фирмата успя да се справи с проблемите с онлайн операциите, с които се бори през изминалата година.

За първи път от 15 тримесечия M&S не отчита спад в продажбите на дрехи и продукти за дома в магазините си, опериращи от поне година.

Резултатите ѝ са по-добри и спрямо третото тримесечие, когато компанията отчете по-голям спад от очакваните 5,8% в продажбите на облекло, след като центърът ѝ за дистрибуция в Касъл Донингтън, Великобритания, се сблъска със сериозни проблеми.

Продажбите в онлайн платформата ѝ, която също се срещна с редица проблеми след пускането си отново преди година, се завърнаха към растежа и през последното тримесечие нараснаха с 13,8%.

M&S обяви още, че брутният ѝ марж, разликата между цената, на която купува и продава стоки, за основните ѝ продукти ще се увеличи с между 1,5 и 2 процентни пункта, което е в съответствие с очакванията. Това се случва, след като компанията привлече братята архитекти Марк и Ниал Линдзи от веригата за доставки на конкурента си Next.

Продажбите на храна са нараснали с 0,7% спрямо предходната година, разкрива M&S.

Подобряването на резултатите е добър знак за главния изпълнителен директор на Marks & Spencer Марк Боланд, който е подложен на натиск от страна на някои акционерите заради липсата на напредък по отношение на продажбите на дрехи.

Благодарение на стабилизиращите се продажби цената на акциите на компанията достигна най-високото си ниво от януари 2008 г. Тя нарасна с 4,7% до 555,5 пенса за брой по време на ранната търговия в Лондон. Някои експерти предполагат, че това може би е подходящ момент Боланд да помисли за следващия ход в кариерата си. През май той ще навърши пет години на поста главен изпълнителен директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още