Richemont и Yoox Group обявиха вчера детайли за сделката си, която ще създаде следващия гигант в сферата на онлайн търговията на дребно с луксозни стоки. Общите продажби на двете компании за 2014 г. възлизат на 1,3 млрд. евро, а сделката може да се окаже предизвикателство пред интереса, който поражда онлайн гигантът Amazon, пише CNBC.
Групата Cie. Financiere Richemont, която стои зад марките за бижута Cartier и Van Cleef & Arpels, заяви, че ще притежава 50% дял в новата компания, която ще се нарича Yoox Net-A-Porter Group.
Сделката идва на фона на засиления интерес и увеличаването на конкуренцията на онлайн пазара на луксозни стоки, докато компанията Farfetch достигна пазарна оценка от зашеметяващите 1 млрд. долара в началото на месеца.
Натали Масне, бивш моден журналист, която основава Net-a-Porter през 2000 г., заяви, че новата група е най-големият магазин за луксозни модни стоки, който „никога не спира работа и няма географски граници“.
Компаниите за луксозни стоки са колебливи по отношение на новите дигитални тенденции според Марио Ортели, старши анализатор в Bernstein.
По думите му, въпреки че индустрията е изправена пред предизвикателства заради по-слабия растеж на развиващите се пазари, компаниите трябва да продължат да се развиват.
Прогнозата за растеж на традиционния пазар на луксозни стоки е за 5% през следващите пет години според Bernstein. За последните 17 години ръстът беше от 6 на сто.
Същевременно около 62% от продажбите на луксозни стоки се извършват онлайн, докато продажбите във физическите магазини намаляват.
Базираната в Лондон група Farfetch, която продава висок клас дрехи на независими модни бутици, събра нови инвестиции, които повишиха пазарната ѝ оценка до 1 млрд. долара.
Компанията, която позволява на потребителите да купуват дрехи и аксесоари от компютрите и телефоните си, избирайки продукти от повече от 300 бутика в 25 държави по света, събра 86 млн. долара в рамките на последния си кръг на финансиране, привличайки инвеститори като руснака Юрий Милнер.
Според анализатора на BNP Paribas Лука Солка онлайн продажбите на модни и луксозни продукти изглежда все по-привлекателно, като се има предвид, че за компаниите за луксозни стоки отварянето на нови магазини вече не е добро решение.
По думите му в Китай вече има много играчи, ето защо фирмите търсят нови възможности за растеж. Експертът смята, че най-добрата опция в момента е на потребителите да се предостави удобството да пазаруват както онлайн, така и в реални магазини.
"Тази област се радва на растеж от около 30% в региона през последните няколко години и ние очакваме той да продължи“, коментира Солка.
Освен Richemont, Ортели посочва LVMH и Burberry като компаниите, които са осъзнали важността на дигиталния маркетинг за генериране на повече продажби.
По отношение на продажбата на Net-a-Porter от Richemont Томас Чуве, анализатор на Citigrpoup, твърди, че сделката до голяма степен е без значение за инвестициите на швейцарската компания, а акционерите не бива да са „прекалено развълнувани“ от нея.