Италианската компания Prada за търговия на дребно с луксозни стоки обяви, че нетната ѝ печалба за 2014 г. е спаднала с 28% заради по-слабите продажби на ключови пазари в Китай и Европа, пише BBC.
Нетната печалба на фирмата за фискалната година, която приключи на 31-ви януари, е 451 млн. евро, което е значително по-малко от резултатите ѝ спрямо година по-рано, когато тя се похвали с печалба от 628 млн. евро. Резултатът за миналата година не оправда и очакванията на анализаторите, които смятаха, че сумата ще достигне 476 млн. евро.
Продажбите в Азия отбелязаха спад с 3 на сто за периода, като най-голям срив се отчита в Хонконг и Макао.
"Резултатите в региона пострадаха от негативното представяне в Хонконг и Макао“, посочват от Prada в официално изявление.
Азиатско-тихоокеанският регион носи повече от една трета (над 35%) от продажбите на компанията, което го прави най-големият пазар за Prada.
Съчетанието от затягането на антикорупционни мерки от страна на китайското правителство и блокирането на главни улици в Хонконг по време на продемократичните протести доведе до спад в броя на китайските туристи. Заради това част от търговците на дребно отчетоха спад в продажбите.
На други ключови пазари като Европа продажбите на Prada спаднаха с близо 5%. Загубите са компенсирани до известна степен от лекия ръст от около 8 на сто на продажбите в Северна Америка и Япония.
Компанията заяви, че ще трябва да намали разходите и да отвори по-малко магазини от планираното заради по-слабите си резултати.