Tiffany & Co. прогнозира спад от 30% на резултатите си за първото тримесечие, тъй като производителят на висок клас бижута продължава да усеща натиска на силния долар, пише Forbes.
Акциите на компанията поевтиняха с 3 на сто по време на предварителната търговия.
Спадът на приходите може да бъде „по-скромен“ през второто тримесечие, посочват от компанията, след което очакват годината да завърши с двуцифрен ръст.
"Досега трябва да е станало ясно, че Tiffany е изправена пред предизвикателства заради икономическата несигурност в света“, заяви президентът на компанията Фредерик Куменал. По думите му особен ефект имат силният долар и превръщането на продажбите в чужбина в долари, като същото важи и за разходите на чуждестранните туристи в САЩ.
Силният долар е особено проблемен за Tiffany, която заяви, че обменният курс не само свива стойността на продажбите ѝ в чужбина, но и държи туристите по-далече от магазините в САЩ.
Продажбите на компанията за четвъртото тримесечие на миналата година спаднаха с 1% до 1,29 млрд. долара, разминавайки се с очакванията на Wall Street за 1,31 млрд. долара. Въпреки това като се изключи ефектът от валутните курсове, продажбите се увеличиха с 3 на сто.
Tiffany се радва на силно търсене в Европа и Азиатско-тихоокеанския регион, а купувачите търсят все повече от по-ниския клас модни бижута на Tiffany.
Нетната печалба достигна 196 млн. долара, или 1,51 долара за акция. Година по-рано тя беше 104 млн. долара, или 81 цента за акция. Тогава компанията сключи правното си споразумение по делото със Swatch.
За последните 12 месеца цената на акциите на Tiffany & Co. спадна със 7%, а по време на предварителната търговия – с 3,4% до 83,40 долара за брой.