IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Inditex с явно предимство в онлайн битката с H&M

Двете компании се борят за разширяване на онлайн продажбите, докато на пазара се появяват нови и нови по-малки играчи

08:57 | 21.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Но сега Inditex извършва онлайн продажби в 27 от всичките си 80 пазара, докато H&M продава онлайн в 13 от 55-те си пазара. Успехът на Inditex в интернет пространството се дължи до голяма степен на веригата от доставки и централизираната логистика, благодарение на която новите линии дрехи се доставят два пъти седмично от огромните складове на компанията в Испания.

Inditex и H&M отказват да предоставят коментар от ръководителите на отделите, отговарящи за онлайн търговията, нито своя дял от глобалните продажби на дрехи и обувки.

H&M, която има собствени складове във всяка от страните, в които оперира, трябва да инвестира в IT услуги във всяка държава, в която стартира онлайн бизнес, което я принуждава вече няколко години да отлага пускането на електронния ѝ магазин в САЩ. За тази година тя планира да отвори подобни платформи за продажба в девет други пазара.

На фона на логистичните проблеми H&M произвежда все повече дрехи в Азия, докато тези на Zara са правят предимно в Европа.

Въпреки че никой не разкрива точни данни, Кричлоу очаква онлайн търговията да представлява около 8% от продажбите на Inditex до 2020 г. Според него H&M вече прави 5 до 10% от продажбите си онлайн, което е помогнало за увеличаването на приходите ѝ с 14% миналата година, тъй като стартира онлайн продажби във Франция, Испания и Китай.

Играчите на пазара, които оперират само онлайн, се разрастват още по-бързо, тъй като въвеждат по-бързо иновации. В това число се нарежда Zalando, която наскоро пусна мобилно приложение, което намира дрехи, подобни на тези, снимани от потребителите.

Zalando, която стартира бизнеса си през 2008 г., вече доставя стоките на 1500 марки до потребителите в 15 страни и е най-посещаваният моден сайт на развити пазари като Европа и Северна Америка според проучване на Morgan Stanley. Той изпреварва значително конкурентите си ASOS, H&M и Inditex в това отношение. През тази година очаква растеж на продажбите в размер на 20-25%.

Inditex твърди, че ще започне онлайн продажби в повече страни, но прогнозира, че няма да се налага да инвестира толкова много в бъдеще след големите инвестиции в логистика, които направи през последните години. Освен това забави темпото по отношение на отварянето на нови магазини, фокусирайки се върху тези на ключовите си брандове, разположени на престижни локации.

H&M пък харчи 3-4% от приходите от продажбите си за реклама, докато Inditex инвестира в това едва 0,5%. Последната разчита повече на магазините си, за да промотира по-високия клас дрехи и изпраща специални каталози с най-новите модели на своите онлайн потребители.

"Растежът ще дойде от хората, които купуват от сайтове в малки градове, разположени по средата на нищото, където няма смисъл да се отвори магазин на Zara”, твърди Джо Хаслам, професор в IE Business School в Мадрид

Това би означавало спад на капиталовите разходи като процент от продажбите, докато паричният поток и възвращаемостта на инвестирания капитал ще се повишат, предвижда анализаторът на Bernstein Джейми Мериман.

H&M предвижда поредна година на нарастване на капиталовите разходи, тъй като харчи повече за IT, нови концепции и разрастване на мрежата от магазини. Тя е предприела стъпки за подобряване на онлайн представянето ѝ, публикувайки повече и по-хубави снимки на сайтовете си и променяйки функцията за търсене. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още