Шведската верига магазини за търговия на дребно с дрехи и аксесоари H&M отчита 40% ръст на продажбите си в България в местна валута за фискалната 2014 година (която приключва на 30 ноември) спрямо 2013 г. Продажбите ѝ в страната през периода са достигнали 389 млн. крони (около 81,7 млн. лева по курса за 28 януари). За сравнение, през предходната година те са били за 264 млн. крони, сочи отчетът на компанията.
Към 30-и ноември 2014 г. H&M има 16 магазина в България, като през фискалната 2014 година е отворила пет нови търговски обекта в страната.
Само в рамките на четвъртото фискално тримесечие веригата бележи 49% ръст на продажбите у нас на годишна база, като те са достигнали 124 млн. крони (26 млн. лева).
H&M планира да пусне онлайн магазини в девет нови пазара през 2015 г. - в България, Белгия, Чехия, Унгария, Полша. Португалия, Румъния, Словакия и Швейцария, става ясно още от доклада.
Като цяло H&M отчита по-голям ръст в нетната печалба за четвъртото фискално тримесечие от очакваното и обяви, че планира да отвори 400 нови магазина през 2015 г., пише Wall Street Journal.
Фирмата обяви, че стартира нова концепция за магазини, наречена H&M Beauty. Тя ще влезе в сила в 900 от търговските обекти на H&M, както и в онлайн платформите ѝ.
Базираната в Стокхолм компания разкри, че нетната ѝ печалба за тримесечието, приключващо на 30-и ноември, е достигнала 6,22 млрд. шведски крони (760 млн. долара). За сравнение, през същия период година по-рано тя е била 5,50 млрд. крони (670 млн. долара).
Резултатите надминаха очакванията на анализаторите за 6,10 млрд. крони (740 млн. долара) нетна печалба.
Приходите на H&M са нараснали с 11% в местни валути до 42,64 млрд. крони през четвъртото тримесечие. Маржът на печалбата е спаднал от 60,8% до 60,4%.
Общите продажби в местни валути през януари се очаква да се увеличат с 14 на сто, в сравнение с 15-процентното увеличени през същия период година по-рано. Анализаторите очакват 11,7% ръст през януари.