Производителят на облекла Marks and Spencer (M&S) отчете 14-то поредно тримесечие на спад в продажбите на дрехи. От компанията обвиняват нетипичното за сезона във Великобритания есенно време.
Търговецът заяви, че общите продажби, които са основно на дрехи, са спаднали с 5,8% през третото тримесечие.
Въпреки обновения уебсайт дори онлайн продажбите отчитат спад с 5,9%.
През октомври и ноември необичайно топлото за сезона време във Великобритания доведе до негативен ефект при продажбите, твърдят от компанията.
През декември проблеми в центъра за онлайн дистрибуция на M&S се отразиха значително на месечните продажби. Това от своя страна се отрази на генералните продажби през месеца.
Въпреки това компанията смята, че е имала „добро представяне“ по отношение на печалбите си, като е избегнала сериозните намаления през декември.
От компанията обявиха, че имат рекордни продажби на храна.
„M&S имаше много добра Коледа по отношение на храната. Постигнахме рекордни коледни продажби, които значително надминаха средните за пазара“, заявява главният изпълнителен директор на M&S Марк Боланд.
Всички търговци на дрехи във Великобритания бяха засегнати от необичайно топлото време през есента. То доведе до значителни отстъпки, особено по време на Черния петък, твърди управителният директор на анализаторската фирма Conlumino Нийл Сандърс.
По думите му M&S показва „лош набор от данни“.
„Когато за последен път информираха пазара през ноември, данните на M&S показваха признак на подобрение“, казва той. „За съжаление, разочароващите цифри показват, че това движение не се е прехвърлили към коледните празници“.
Според Сандърс основният проблем на M&S е бил логистичният, който е попречил на компанията да се възползва от растежа си.