IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Gucci сменя двамата си ръководители

Главният изпълнителен директор и творческият директор ще се оттеглят през 2015 г.

17:52 | 12.12.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Двамата топ ръководители на Gucci ще напуснат компанията за луксозни продукти през следващата година, докато компанията майка Kering се бори със спада в продажбите, пише Wall Street Journal.

Главният изпълнителен директор Патрицио ди Марко ще бъде заменен от Марки Бизари на 1-ви януари. Бизари в момента оглавява подразделението за луксозни стоки. Творческият директор - Фрида Джанини, ще напусне след пускането на колекцията есен/зима в късния февруари. Все още не е обявено кой ще заеме нейното място.

Промяната настъпва, след като двамата не успяха да подобрят резултатите на модната къща на фона на все по-силната конкуренция. През последните тримесечия продажбите на марката намаляват.

Ди Марко и Джанини не са открити за коментар.

Ди Марко зае поста главен изпълнителен директор от 2009 г. и се опита да даде нов тласък на бизнеса на компанията. Когато пое компанията, той реши да премахне известното лого на фирмата от редица продукти, защото се опасяваше, че прекомерното му използване може да навреди на изключителността на бранда. Освен това той повиши средната цена на чантите Gucci в опит да привлече по-високия клас клиенти.

Анализаторите твърдят, че стратегията не е била достатъчно добра. Проблемите на компанията се задълбочават и от факта, че потребителите предпочитат все повече малки и не толкова известни марки.

Същевременно Gucci носи почти 30% от приходите на Kering, а през третото тримесечие отчита спад в приходите от 1,6% спрямо същия период миналата година. През първата половина на годината печалбата на модната къща намаля с 4,5%, което представлява силен обрат в сравнение с темповете на растеж, на които се радваше през предишни години.

Сравнително слабото представяне на Gucci отчасти отразява предизвикателствата, пред които са изправени другите големи луксозни марки. На първо място стои забавянето на продажбите в Китай, санкциите на Запада срещу Русия и икономическите проблеми в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:09 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още