Китайските потребители на луксозни стоки обръщат повече внимание на качеството и екслузивитета на продуктите, отколкото на цената или други фактори, в равнение с американците, сочи ново проучването на Agility Research & Strategy “Luxury Consumption Survey — China Slows But U.S. Booms”.
Изследването е базирано на запитване на повече от 3000 потребители в САЩ, Китай, Хонконг и Сингапур. За разлика от преди богатите китайци смятат, че високата цена не винаги е символ на лукса.
Китайските потребители не използват всеки ден толкова много луксозни стоки, колкото потребителите в САЩ. Луксозните продукти са разглеждани като част от личния стил, а носенето на разпознаваеми марки все още е символ на статуса.
56% от респондентите посочват, че са съгласни напълно или отчасти с твърдението, че е важно другите да разпознават бранда, който те носят.
Само 4% от анкетираните посочват, че не обръщат внимание на качеството, когато купуват луксозни стоки. В САЩ трима от всеки четирима клиенти пък търси възможно най-добрата цена.
Марките, които предпочитат китайските и американските потребители също са различни. В САЩ най-харесвани са Coach, Ralph Lauren и Calvin Klein, докато в Китай са Chanel, Gucci и Burberry.
Азиатската страна може да се похвали с най-голям брой интернет потребители и през следващото десетилетие има всички шансове да достигне 50% от глобалната търговия на дребно. Ето защо не е изненада, че китайските онлайн купувачи изпреварват американските.
Проучването показва още, че около 50 на сто от анкетираните американци са купували луксозни стоки онлайн, а китайците, които са правили това, са 59%. Същевременно онлайн търговията в Хонконг се развива добре, благодарение на слабите ограничения от страна на държавата и на познаването на западните марки заради пътуванията.
Фактът, че много граждани на Хонконг владеят английски и имат достъп до западни социални мрежи като Facebook, прави връзката им с въпросните марки много по-лесна.