Ново поколение
Под ръководството на Алекс Боулън, която преди това работи в Bear Stearns Cos., компанията следва следва стъпките на Ralph Lauren Corp. като отваря собствени магазини. В момента Oscar de la Renta разполага с 13 магазина в САЩ, Дубай и Лондон.
Благодарение на напътствията на дъщеря си Елиза, де ла Рента успява да привлече ново поколение млади жени като клиенти. Въпреки че компанията не разкрива публично своите продажби, New York Times твърди, че те възлизат на около 150 млн. долара годишно.
През 2010 г. компанията продаде дял от близо 20% на GF Capital Management & Advisors, за да си осигури допълнително финансиране за стартиране на бизнес с продукти за красота и да отвори повече магазини.
Забавяне на растежа
Купин заема поста си в момент, в който индустрията за луксозни стоки забавя темпа си на растеж. На пазара има изключително много играчи, включително имена като Kate Spade & Co. и Michael Kors Holdings, които принуждават по-престижните модни къщи да предлагат по-евтини линии или качват цените си изключително много.
След избирането си за престижната позиция Купин коментира пред списание Vogue, че би желал да разшири бизнеса на компанията в чужбина. През юни главният изпълнителен директор на модната къща заяви, че отварянето на магазини в Азия „определено е част от стратегическия план“ на компанията.
Преди десет години Oscar de la Renta генерираше 98% от продажбите си в САЩ. Днес една трета от продажбите идват от други части на света. В момента фирмата няма собствени магазини в Китай, въпреки че купувачите могат да се сдобият със сватбени рокли от магазин в Пекин. Богатите китайки са склонни да харчат повече за рокли, твърди Кей Уан, творчески директор на модната марка Daydream Nation в Хонконг.
"В Китай модата все още е нещо ново“, посочва тя. „Китай има пари и богати хора, които искат да изглеждат богати“.
Облекло за дами
Подобно на де ла Рента, Купин е учил в Париж. Двамата споделят естетическите си разбирания за романтичните женски дрехи. Освен това Купин твърди, че няма амбиции да създаде собствена марка и е доволен да работи за утвърдена модна къща.
Но Oscar de la Renta е много по-голяма компания от Nina Ricci, която има само един собствен магазин. Купин ще бъде под огромен натиск да развива бързо стила на марката, без да се отклонява прекалено много облика, който тя си е създала.
Въпросът е дали той притежава таланта да превърне de la Renta в марка, различна от името на своя създател. Chanel успя да да го направи, както и Prada.
"Вероятно това ще бъде постепенен процес, докато новото лице на компанията стъпи на краката си и започне да развива собствен стил, който по някакъв начин отразява ДНК-то на къщата“, посочва Стийл.