Ерата на тесните дънки може би е към своя край. В крайна сметка жените ги обичат също толкова, колкото и ги ненавиждат.
Преди три години търговците на облекло на дребно се опитаха да сложат край на тази тенденция, пускайки на пазара повече панталони тип чарлстон. Жените обаче продължават да купуват тесните модели.
Сега веригите, насочени към масовия пазар, като Gap, както и луксозни марки като Bloomingdale, се опитват отново да въведат по-широките дънки. Gap твърди, че ключът се крие в стилните широки панталони.
Целта е жените да започнат да купуват нови модели и да се намалят продажбите на моделите за изключително слаби дами, пише Bloomberg.
Този път индустрията може и да успее, твърди Маршал Коен, главен анализатор в NPD Group.
Заетите жени искат дрехи, които могат да носят, когато отиват на йога и на работа, коментира Нанси Грийн, генерален мениджър на Athleta. По думите ѝ дамите не искат да се преобличат по пет пъти на ден.
След години, в които са носили тесни дънки, много жени са готови да носят по-комфортни дрехи, посочва Уенди Лийбман от компанията за проучвания WSL Strategic Retail.
През последните няколко години жените купуват по-спортно облекло от Lululemon Athletica и спортния бранд на Gap – Athleta. Exhibit A – разтегателен панталон на Lululemon, струващ 108 долара, е създаден за носене до и от йога студиото. Миналата година започнаха да се появяват и по-спортни на вид ежедневни панталони от платове като лен и памук. Най-новите модели на Gap включват повече ципове, а сред моделите могат да бъдат открити и доста шалвари.
Новите модни тенденции имат мултиплициращ ефект. Доказателство за това са тесните дънки. Техните продажби се увеличиха значително, когато жените започнаха да купуват много ботуши, в които могат да се поберат само тесни панталони.
Продажбите на дамско облекло се увеличават с 1% до 116,2 млрд. долара в САЩ през 12-те месеца, приключващи през юни, докато тези на панталони нарастват два пъти по-бързо до 8,2 млрд. долара, сочат данни на NPD. Широките панталони до голяма степен са отговорни за това. Големият въпрос е дали жените наистина са готови да заменят тесните дънки.
"Наскоро продажбите на дънки започнаха да спадат, засягайки търговците, които не успяват да се адаптират към новите тенденции", твърди Бети Чен, анализатор на Mizuho Securities USA.
Въпреки че манията по цветните дънки временно помага на бизнеса, тази тенденция бързо залезе, допълва тя. По думите ѝ докато не се появи голяма модна иновация, свързана с денима, застоят в индустрията е неминуем, а продажбите ще пострадат.
Проблемът е, че широките панталони трудно ще намерят купувачи в лицето на някои жени, защото някои дами твърдят, че подобни модели просто не им отиват.