IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как се продават маратонки за 800 долара?

Марката Buscemi разчита на лимитирани серии обувки и залага на желанието на купувачите да притежават нещо, което никой друг няма

16:01 | 28.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Buscemi Facebook page</em></p>

Снимка: Buscemi Facebook page

 

Buscemi е само една от многото марки, които се възползват от популярността на маратонките. Производителите на обувки стимулират търсенето като създават повече модели, които се продават в ограничена бройка всяка година, а това предлага на потребителите „възможност да бъдат уникални“, твърди Мат Пауъл, анализатор в компанията за пазарни проучвания SportsOneSource.

Средната цена на всичките 300 млн. чифта мъжки маратонки, продадени в САЩ миналата година, е 65 долара, разкрива Пауъл. Но според търговците на дребно, когато става дума за скъпи маратонки, цената не е от значение.

200-те модела маратонки, които онлайн магазинът Saks Fifth Avenue ще продава на цени над 700 долара, са създадени от утвърдени дизайнери като Prada, Alexander McQueen и Jimmy Choo. Най-скъпите модели на Buscemi струваха 760 долара през януари, а сега са на препоръчителна цена на дребно от 865 долара в магазините на Barneys New York и Neiman Marcus.

39-годишният Бушеми е израснал, карайки скейтборд и играейки лакрос в Юниъндейл, Ню Йорк. Той се отказва от колежа, за да работи в брокерска фирма и бързо натрупва 600 чифта маратонки благодарение на шестцифрената си заплата, преди да напусне компанията през 1999 г. Обикновено той си купува по три чифта наведнъж – един, който да обуе веднага, един, който да носи, когато първият се изцапа, и един, който да запази за колекцията си.

Бушеми използва снимка на своята колекция обувки, за да се сдобие с работа в DC Shoеs, където ръководи международното подразделение и установява връзки с международните търговци на дребно на луксозни стоки.

По-късно той работи за италианската марка за спортно облекло Lotto и за производителя на очила Oliver Peoples, докато продава собствената си необичайна линия обувки, наречена Gourme. Тя включва снимки на храни като пица и суши.

Бушеми твърди, че се отказва от всичко преди две години, когато Хеплър му предлага да създаде маратонки по модела на чантата Birkin – идея, която Бушеми обмисля от години.

Двамата събират 100 000 долара, за да създадат уебсайт и да произведат 600 чифта маратонки в Италия. През август миналата година те ги доставят на 10 популярни търговци на дребно по целия свят, където обувките се разпродават в рамките на няколко дни, благодарение на тласъка от страна на маркетинга от уста на уста.

През януари компанията пусна 4000 допълнителни чифта обувки. По времето, по което Джъстин Бийбър публикува снимка на чифт златисти маратонки Buscemi в Instagram профила си, в магазините нямаше нито един чифт от обувките.

Фалшификатори в Китай започнаха да произвеждат копия на златните „Buscemi на Джъстин Бийбър“, коментира Бушеми.

Той твърди, че е решен да се придържа към основната си стратегия – да не ги продава на всеки, който ги иска. Компанията е в процес на доставяне на 8000 чифта в 50 магазина. Първите ѝ билборд реклами включват основателя на списание Hustler Лари Флинт, който позира в инвалидната си количка.

Творческият мениджър Дан Вайсман твърди, че е инвестирал в Buscemi миналата година, защото е видял необходимостта от създаването на повече мистика в пазара на мъжки обувки.

„Винаги искаш да имаш нещо, което никой друг няма“, допълва Вайсман.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още