IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Zara е лидер в "бързата мода"?

Компанията залага на гъвкавост и адаптивност, съобразявайки се с изискванията на потребителите

12:05 | 29.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Колко време е нужно на седалището на испанската модна корпорация Inditex в Ла Коруня, Испания, да изпълни поръчка за дрехи, направена от магазин в Хонконг?

Отговорът е 48 часа. Това разкрива видео, показано по време на медийната обиколка в новия магазин на Zara в Хонконг. То илюстрира защо марката е позната като пионер в „бързата мода“.

Два пъти седмично всичките над 1900 магазина на Zara по целия свят изпращат поръчките си до седалището на компанията в Испания, като се анализира това кои стоки се продават най-добре. В срок от осем часа след направата на поръчката дрехите са готови за доставка, се посочва във видеото. За 48 часа топ продуктите пристигат в магазините, пише Wall Street Journal.

Не става дума само за скоростта, а по-скоро за това компанията да се увери, че всеки магазин получава правилните доставки, твърди говорителят на Inditex Хесус Ечевария.

По думите му една нова колекция може да бъде измислена и направена от всичките 350 дизайнери на компанията в рамките на три до четири седмици.

Скоростта и гъвкавостта са отговорът на модните изисквания на потребителите. Те са и основните движещи сили, които стоят зад успеха на компании като испанската Inditex и японската Retailing Co., която притежава марката Uniqlo.

В момента Inditex е най-големият в света търговец на дребно в сферата на модата по приходи. Но в Азия топ търговец на дребно е Fast Retailing, а тя има амбицията да започне да доминира на световния пазар до 2020 г.

Междувременно Inditex работи по експанзията си в Азия. Флагманът ѝ в Хонконг се простира на шест нива и е най-големият магазин в региона.

Другите търговци на дребно се опитват да се адаптират към тренда. Миналата година главният изпълнителен директор на Esprit Хосе Мануел Мартинес Гутиерез заяви, че съкращаването на времето от създаването на дизайна до продажбата на дрехите е „най-сложната, но и най-важната част от бизнеса“.

Ечевария от Inditex пък заяви, че компанията ще започне да работи с виртуалния магазин на Alibaba Group Holding – Tmall. Това ще се случи по време на сезон есен-зима на 2014 г.

Zara все още изяснява детайлите относно онлайн стратегията си в Китай и ще обяви повече информация за нея през септември, разкри той. Така за първи път испанската верига ще използва сайт на трета страна, за да продава дрехите си.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:53 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още