Докато модната компания Abercrombie & Fitch се бори със слабите продажби в САЩ, със спорния си имидж на марката и неадекватното си управление, бизнесът ѝ в Китай се представя изключително добре, пише Forbes.
Магазините на нейната марка Hollister в региона продължават да се радват на ръст на продажбите, докато флагманът на A&F в Шанхай успя да привлече вниманието на потребителите.
Кампанията за популяризирането на марката в региона започна силно, а фирмата очаква тази тенденция да продължи и в бъдеще. Освен това директният бизнес на Abercrombie с потребителите в Китай нараства с огромни темпове през последните няколко тримесечия. Очаква се компанията да започне да се справя още по-добре, когато пусне уебсайтове на местния език и центрове, в които да складира продукцията си вътре в страната.
Въпреки че дебютът на Abercrombie в региона е добър, все още не е ясно дали тя ще може да запази същия темп на развитие и в дългосрочен план. При навлизането си в някой от най-доходоносните райони компаниите се радват на голям успех, но в такива случаи е трудно да се определи какво ще е представянето им в дългосрочен план. Въпреки това Abercrombie поставя солидна основа и показва добри резултати на втория по големина пазар на облекло в света, които се очаква да расте с високи темпове заради бума на средната класа и променящия се начин на живот, породен от урбанизацията.
Въпреки това има няколко предизвикателства, които могат да попречат на Abercrombie да се възползва от този растеж. Китайският пазар на облекло е силно конкурентен и потребителите са изключително взискателни, с различни нужди и изисквания. Скорошният натиск върху потребителските разходи в региона накара търговците на дребно да сложат спирачки на агресивното разширяване на бизнеса си там, тъй като може лесно да се сблъскат със слаби продажби.
Отделно от това, високите оперативни разходи в по-големите градове и доминацията на предлагащите по-евтина продукция играчи в по-малките населени места вероятно ще създадат пречки пред експанзията на Abercrombie. Веригата планира да открие четири магазина в Китай тази година и се готви да ускори разширяването на бизнеса си от фискалната 2015 г. нататък.
Въпреки че китайският пазар за облекло в момента се бори с натиска върху потребителските разходи, се очаква да има бум в дългосрочен план. Благодарение на нарастващите разполагаеми доходи и увеличаващата се урбанизация, пазарът успя да нарасне от 110 млрд. долара през 2009 г. до 140 млрд. долара през 2012 г. До 2016 г. пък се очаква той да достигне 220 млрд. долара.
Мъжкото и дамско ежедневно облекло са сред най-големите и най-бързо развиващите се сегменти на пазара. Доклад за 2012 г. на AT Kearney сочи, че пазарът на женски ежедневни дрехи възлиза на 67 млрд. долара, а мъжкият – 56 млрд. долара. Продажбите на модерно всекидневно облекло са около две трети от общите продажби на ежедневно облекло, което предполага, че пазарът, на който оперира Abercrombie, е около 95 млрд. долара (по данни за 2013 г.).
През 90-те години, китайските потребители на средна възраст започнаха да носят не само официално и строго работно облекло, но и по-обикновени, ежедневни дрехи, които даде тласък на пазара.