IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Marimekko - финландската модна компания, която отново търси славата

Фирмата цели да привлече потребителите от цял свят, като се позиционираме между средното за пазара и достъпния лукс

10:29 | 09.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Финландската модна компания Marimekko Oyj иска да се върне обратно към 60-те години, когато става известна с това, че облича Джаки Кенеди.

“Имаме какво още да правим в областта на модата“, твърди главният изпълнителен директор Мика Ихамутила, който е и най-големият акционер в базираната в Хелзинки компания. По думите му през 60-те години модната къща е била легендарна.

Marimekko започва да печели слава в САЩ когато Джаки Кенеди позира в нейна червена рокля на корицата на Sports Illustrated през 1960 г. Днес компанията е по-известна със своите интериорни декорации, отколкото с дрехите си. Сега обаче тя се опитва да съживи линията си от дрехи, за да стигне до потребителите от цял свят.

За целта Marimekko наема нов творчески директор в лицето на Ана Търнъл, която преди това е работила за H&M, пише Bloomberg.

Миналия месец финландският търговец на дребно пък си партнира с Banana Republic, подразделение на Gap Inc., за създаването на нова колекция. Именно дрехите донесоха 41% от приходите на компанията за първото тримесечие. Чантите са отговорни за 20% от приходите, а интериорните декорации – за 39%. 

По думите на Ихамутила, който е бивш банкер и е първият мъж на поста главен изпълнителен директор на компанията, има голямо търсене на продуктите на Marimekko.

“Виждаме голям потенциал в нашите модни артикули, но трябва да развием линията“, коментира той, допълвайки, че компанията вече залага на по-добри материи и кройки.

“Нашата цел в следващите пет години не е да превърнем компанията в луксозна марка“, посочва Ихамутила. „Целта ще бъде да се позиционираме между средното за пазара и достъпния лукс.

Marimekko трябва да привлече потребителите от цял свят след като делът на общите ѝ продажби във Финландия се сви до 50% от 75% преди Ихамутила да застане начело. Докато главният изпълнителен директор твърди, че все още вижда възможности за растеж във Финландия, най-големият потенциал за развитие на компанията в следващите пет години се крие в чуждите пазари. По думите на Ихамутила изглежда компанията ще има най-бърз растеж на азиатския пазар.

Интересните дизайни на Marimekko са се превърнали в хит в Япония, където фирмата има вече 27 магазина. Компанията планира да отвори 10 нови магазина в Китай до края на 2016 г., в допълнение към петте, които вече има в континенталната част и в Хонконг.

Marimekko ще отвори осем магазина в Близкия изток до края на 2019 г. За целта тя си партнира с BinHendi Enterprises. Първият магазин ще отвори врати в Дубай този септември.

Докато бизнес климатът остава предизвикателство пред търговците на дребно в САЩ и Европа, Ихамутила твърди, че преминаването от „бърза мода“ и луксозните стоки към „интересни брандове с голяма стойност“ може да е от полза на компанията дори и в по-слабите пазари.

Продуктите на Marimekko привличат потребителите в най-бързо растящите пазари като Корея и Китай, коментира главният изпълнителен директор на компанията. По думите му в същото време Marimekko трябва да запази „крехкото равновесие“, така че да не „загуби своята финландска и скандинавска идентичност“.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:12 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още