Новата модерна дума в света на лукса в Китай е „устойчивост“. Тя излиза на преден план след зачестяването на новините за екологично чисти продукти и инициативи.
Китайските модни марки се присъединяват към тази зелена тенденция. Благодарение на това сега в Китай се счита за добре бизнесът да залага на зелени практики, в това число използването на по-устойчиви материали. Ето защо се очаква повече луксозни марки да обявят подобни инициативи.
Базираният в Шанхай бутик Icicle работи над изпълнението на екологични бизнес инициативи във всичките си над 100 магазина в Китай, пише ресурсът Red Luxury. Те ще станат „по-зелени“ по редица начини, включително чрез използването на по-устойчиви материали и чрез специални производствени стратегии.
Един от начините това да се случи е чрез премахване на отпадъците от опаковъчна хартия.
„Открихме, че много потребители изхвърлят опаковъчната хартия, което не е добре за природата. Ето защо създадохме този начин на опаковане. Те могат да използват памучната торбичка, за да съхраняват бельо, канцеларски материали или нещо друго в нея“, посочва Йе Шузин, основател на Icicle.
Въвеждането на памучни торбички е само една от промените, които бутикът се готви да направи, за да стане по-екологично устойчив. Компанията използва биоразградими материали като царевични влакна за етикетите за цените и за копчетата.
Icicle не е единственият бранд, който мисли в тази посока. NouMi, която предлага елегантно дамско облекло, Wobabybasics, която прави детски дрехи, и Snoozer Loser също мислят как могат да бъдат едновременно полезни на потребителите и да не вредят на околната среда.