Ръководството на компанията за продажба на дребно на дрехи и аксесоари Gap говори почти пет часа на срещата с инвеститори и анализатори в сряда. И познайте какво? То смята, че бъдещето е светло.
Ето и кои са трите основни точки, които бяха очертани във връзка с бъдещето на Gap:
1. Бъдещето е в Китай
Gap има приходи от 300 млн. долара в Китай за миналата година, а ръководството на компанията мисли, че в рамките на следващите три години тази сума може да достигне 1 млрд. долара, пише Business Week. Това ще превърне Китай във втория най-голям пазар за Gap. Фирмата има общо 81 магазина в азиатската страна, а тази година се очаква да отвори още 30 там.
2. Марката на бъдещето за Gap се нарича Athleta
Под това име се крие бизнесът на Gap с дрехи за активни хора – предимно спортно облекло. Athleta беше стартирана през 2008 г., а в началото стоките се продаваха единствено онлайн. Днес вече се предлагат в 65 магазина, повечето от които се намират в близост до тези на Lululemon. Но тази компания вече не е основният конкурент на Athleta. На хоризонта излиза не кой да е, а Nike, твърди главният изпълнителен директор на Gap Глен Мърфи.
3. Бъдещето принадлежи на търговците на дребно, които могат да преодолеят разделението между дигиталното и реалното
Gap вярва, че може да е първата фирма, успяла да направи това.
„Няма дебати по въпроса в нашата компания“, коментира Мърфи.
За да се случи този преход, повече от 3100 магазина на компанията ще трябва да се адаптират. На част от местата е въведена услугата Reserve in Store, която позволява на клиентите да поръчват дрехи онлайн и да си ги вземат след това от магазините.
Предвижда се скоро всички магазини с марките Gap и Banana Republic да станат част от програмата. Самият Мърфи пък разкри, че би направил Reserve in Store приоритет номер едно, ако имаше такава възможност.