IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Brunello Cucinelli вижда бъдещето си в розово

Италианският дизайнер вярва, че е заложил на печеливша стратегия - да се цели в ежедневния шик

12:34 | 15.04.14 г.
<p>
	<em>Брунело Кучинели. Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Брунело Кучинели. Снимка: архив Ройтерс

Италианският дизайнер Брунело Кучинели заяви, че е оптимист за перспективите пред бизнеса си на фона на силното търсене на най-ексклузивните луксозни марки.

„Аз съм много уверен, не само за нашата компания, но и за пазара като цяло“, коментира Кучинели. „Виждам много розово бъдеще“.

Бизнесът на Кучинели е базиран в Соломео, Италия. Миналия месец компанията прогнозира, че приходите и печалбата ѝ през тази година ще нараснат най-малко с 10 на сто.

Производителят на скъпо спално бельо и дрехи отчете печалба преди данъци, обезценяване и амортизация от 58,2 млн. евро при приходи от 322,5 млн. евро през 2013 г. Данните съвпаднаха с очакванията на анализаторите.

Реакцията на купувачите за колекцията есен-зима на Cucinelli предвещава „много красива година“, заяви главният изпълнителен директор на компанията. Всъщност тя получава повече от 50% от приходите от трети страни дистрибутори, пише Bloomberg.

Акциите на Cucinelli са поскъпнали два пъти в сравнение с цената отпреди две години, когато се предлагаха за 7,75 долара. Пазарната капитализация на компанията възлиза на 1,4 млрд. евро.

Очаква се потребителите на луксозни стоки в развиващите се пазари да дадат тласък на производители като Cucinelli, която получава 5 на сто от приходите си от Китай, посочва Лука Солка, ръководител проучвания на пазара на луксозни стоки в Exane BNP Paribas.

„Потребителите в Китай и развиващите се пазари откриват, че не е достатъчно да притежаваш скъпи аксесоари, за да си елегантен“, пише в доклад Солка. Според нея Cucinelli има специфично позициониране на пазара, когато става дума за ежедневен шик – ниша, на която никой от конкурентите на фирмата все още не обръща сериозно внимание.

„Това не означава, че компаниите ще ускорят разрастването на продажбите си на дребно, тъй като широко разпространените луксозни стоки не се харесват на много богатите“, коментира Кучинели. Според него това, което интересува най-заможните, е стоката да бъде неповторима.

През тази година Cucinelli ще отвори половин дузина магазини и всички те ще бъдат пряко управлявани от компанията. Това е по-малко от половината от броя магазини, които тя отвори през 2013 г. В края на 2013 г. фирмата имаше 61 магазина, 16 от които в Китай.

Cucinelli получава около 5 на сто от приходите си от руския пазар и страните от бившия Съветски съюз. Въпреки това от компанията разкриха, че продажбите ѝ не са били засегнати от ситуацията в Украйна. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:58 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още