IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пазарът на луксозни стоки се прицелва в нова категория потребители

Когато става въпрос за покупки на луксозни стоки обаче, мъжете са много по-чувствителни към измененията в икономиката, което застрашава продажбите на компаниите

13:02 | 22.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Пазарът на луксозни стоки се прицелва в нова категория потребители

Обикновено смятаме, че класическият потребител на луксозни стоки е богата жена, която купува чантите на Louis Vuitton, огърлиците на Tiffany и роклите на Prada, пише CNBC.

Но ново проучване показва, че бъдещият растеж на пазара на луксозни стоки ще дойде от нов вид потребители. Те се наричат YUMMY's, или с други думи градски младежи (съкращението идва от Young Urban Males). Те са новите, съвременни версии на метросексуалните мъже. Как всъщност градските младежи ще преобразуват луксозната индустрия, оценявана на 1 трлн. долара?

Проучването на банка HSBC показва, че през настоящата година продажбите на луксозни стоки може да нараснат от 8% на 9% - повече, отколкото мнозина очакват. Според анализаторите до голяма степен растежът ще дойде от увеличеното търсене на младежите, привлечени от блясъка на индустрията.

Въпреки че тенденцията е валидна за целия свят, трендът направи своя възход първо в Япония и Южна Корея.

„Без значение дали става дума за козметика, спорт, мода или аксесоари, покупките от мъже започнаха сериозно да се отразяват на цифрите“, гласи изследването. „Специалните магазини за луксозни стоки, ориентирани към мъжете, са един от начините, чрез който брандовете се адаптираха към този нов тип потребител.“

До момента мъжете генерират 40% от всички продажби, показват данни на консултантската компания Bain. Но има три причини, поради които младежите могат да извършат още покупки. Младите, богати хора вече имат коли. Ето защо те се преориентират към други категории. Второ, те се женят по-късно и затова могат да харчат повече за себе си. И в медиите се твърди, че стилните млади мъже се завръщат ударно към модата.

Компаниите, които държат на качеството, ще просперират. Burberry, TOD, Gucci, Ralph Lauren и Tom Ford, например, работят усилено за привличането на изтънчения вкус на младите хора.

В доклада се твърди, че някои от по-традиционните мъжки марки като Ermenegildo Zegna, Corneliani и Canali могат да пострадат, тъй като вече са изправени пред яростната конкуренция на брандовете, насочени към младите хора, като например марките Tom Ford и Brioni. Компаниите, които имат магазини само за мъжки дрехи и аксесоари, също ще спечелят.

Но съществуват и рискове пред тази стратегия за растеж. Мъжете са много по-чувствителни към измененията в икономиката, когато става въпрос за покупки на луксозни стоки. По време на криза те ограничават или дори спират харчовете, което е по-големият риск за продажбите на компаниите. За сега обаче луксозната индустрия не сваля поглед от младежите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още