Изглежда не всички дрехи на Ralph Lauren за Олимпиадата са като плетиво на баба, агресивно развихрила въображението си с американското знаме.
Освен пуловерите, които станаха обект на подигравки, дизайнерската къща е създала пълна линия от не толкова крещящи облекла. Новото мъжко палто за 795 долара е осъвременен вариант на класическото палто на марката, но с добавени яркочервени ивици.
Женският "пуловер за церемонии" за 395 долара пък е базиран на популярната линия "Fair Isle". Има и топла зимна шапка за всеки, готов да плати близо 100 долара за двойка плетени елени, пише Businessweek.
Въпреки сравнително високите цени и малкия брой американски туристи в Сочи стоките се продават добре. Също като при предишни олимпийски колекции на дизайнера някои от продуктите вече са изчерпани на сайта на фирмата.
Ralph Lauren и преди е инвестирала в маркетинг по време на игрите, като е спонсорирала американския отбор в Пекин през 2008 г., във Ванкувър през 2010 г. и в Лондон през 2012 г. Тази година обаче стратегията ѝ изглежда особено добра на фона на огромния обем предложения на пазара и сравнително предпазливите потребители.
Фирмите, успели да увеличат продажбите си по празниците, го постигнаха за сметка на маржовете си.
Двете алтернативи на отстъпките са да се премине в луксозния сегмент или да се проведе рекламна кампания, убеждаваща потребителите, че дрехите им не могат да бъдат намерени в конкурентните вериги. За Ralph Lauren Олимпиадата работи в полза и на двата фронта.
"В трудни времена хората се връщат и се доверяват на марки, които имат качество и история", коментира Мари Дрискол от Driscoll Advisors.
През последното тримесечие Ralph Lauren отчете увеличение на печалбата с близо 10%, а на продажбите - с 9%, отчасти благодарение на по-големите продажби на чанти с четирицифрени цени и други луксозни стоки. От фирмата очакват Олимписките игри да ѝ помогнат да засили продажбите си за финансовата година до март до горните нива на прогнозата.
Дизайнерската къща завоюва подобна стратегическа победа и със спонорството на сериала "Имението Даунтън". Тя прокарва типичния стил на обличане на героите от филма в реклами и по модните подиуми от началото на 2012 г. До момента тази тенденция се проявява в спортни костюми от туид и оригинални шапки, но четвъртият сезон тръгна едва миналия месец. Все още не е късно да видим Лейди Мери в пуловер с американското знаме.