Китайските богаташи са похарчили с 15% по-малко през 2013 г., а стойността на направените подаръци е паднала с 25%. Това показва новото изследване Chinese Luxury Consumer Survey 2014 на The Hurun Research Institute, цитирано от онлайн изданието Red Luxury.
За целите на проучването са анктериани 393 милионери от континенталната част на Китай със състояние на стойност от или над 10 млн. юана (1,6 млн. долара). 41 от тях са "супер-богати" и разполагат със състояние над 100 млн. юана (16 млн. долара). Средната възраст на участниците е 38 години.
За първи път в 10-годишната история на изследването Hermes измества Louis Vuitton (LV) от първото място в класацията на най-предпочитаната марка подаръци за мъже. LV е на трето място след Apple. Chanel продължава да е любимата марка подаръци за жени. Кожените аксесоари са най-популярният подарък за сметка на бижутата, които губят позиции.
В категорията на стойност под 20 000 юана (3300 долара) за мъже най-предпочитаните подаръци са червените вина и часовниците. При жените това са бижутата, модните аксесоари и часовниците.
Ваучерите за пътувания и продуктите за грижа за здравето са най-бързо нарастващите категории подаръци. Тази година ваучерите се нареждат на четвърто място, като най-често те се подаряват на жени.
Колекционирането на традиционни китайски картини, нарисувани с туш, изпреварва колекционирането на часовници, въпреки че те остават популярни, а най-предпочитаната марка е Patek Philippe.
Шестима от всеки 10 китайски богаташи проявяват интерес към притежаването на ваканционно жилище. Юннан става все по-популярна дестинация, но Саня остава на върха на класацията.