Рецесията накара потребителите да затегнат коланите и да съкратят разходите си. Но някои купувачи не могат да спрат да харчат пари за бельо, а пазарът на луксозно бельо показа, че може да се справи с рецесията, твърди главният изпълнителен директор на британска компания за луксозно бельо.
След като Agent Provocateur заяви, че планира да открие още 5 до 7 магазина тази година, изпълнителният директор на компанията Гари Хогарт обяви, че фирмата е добре позиционирана на световния пазар на луксозни марки и брандът остава силен.
„Мисля, че сме доста защитени, тъй като сме в сектора за луксозни стоки. Продажбите през тази година нараснаха с 12%. Така че мисля, че всичко е наред. Смятам, че фактът, че сме световно известна марка наистина е от значение“, споделя Хогарт, цитиран от CNBC.
Но финансовият успех на Agent Provocateur не е изолиран случай. Британската компания за бельо Figleaves също отбелязва сериозни печалби.
От своя страна Британският пазар за бельо е нараснал с 1,5% през 2012 г., достигайки 4,4 млрд. долара. През последните пет години пък има растеж с 6 на сто, сочат данни на компанията за маркетингови проучвания Mintel.
Пазарът в САЩ също показва стабилен растеж, а и китайският е във възход и очаква ръст от 23% през тази година.
Хогарт смята, че популярността на романа „50 нюанса сиво“ е помогнала на бизнеса му, но и на индустрията като цяло.
„Преди години, когато книгата излезе, аз всъщност бях в нашия магазин на Madison Avenue и няколко жени влязоха и попитаха за „50 нюанса сиво“, а аз не бях чувал за нея до момента. Ние всъщност сме споменати в книгата... така че имаше доста хора, които идваха, а до момента не бяха чували за нас... така че определено имаше ефект“, отбелязва той.
На пазара във Великобритания в момента се наблюдава навлизането на нови играчи. Британският гигант Victoria's Secret отвори магазин в Лондон това лято, а Gilly Hicks и Boux Avenue също разширяват дейността си. Именно тези нови марки помогнаха на бельото да получи статуса на луксозна стока, смята Ануша Котигейн, модел анализатор в консултантската агенция Conlumino.
Другият голям двигател в индустрията е фактът, че бельото заема все по-голямо място в модния свят, благодарение на което пазарът продължава да се разраства.
„Жените все по-често търсят бельо, което да е по-специално, но и в което да се чувстват добре. А тази тенденция подсилва акцента върху бельото като дреха“, коментира старши анализаторът в Mintel Тамара Сендър.