Ортега все още пази бюрото си в предната част на главната зала в централата, сред дизайнерите, купувачите, проектантите и търговците. На това място протича цялата информация за това какво се продава и какво не по света. Това позволява на дизайнерите да правят бързи промени на дрехите, а на купувачите да поръчат повече.
Фабриките на Zara в Испания, Португалия, Мароко и Турция произвеждат модните линии, които са съобразени с най-новите модни тенденции. Те представляват около половината от инвентара на Zara. Основните дрехи, като тениски и пуловери, се създават по график, който се заявява шест месеца по-рано. Самото им производство е концентрирано в Азия, където разходите за труд често са много по-евтини. След това всичко се изпраща до Испания.
Складовете на компанията са оборудвани с нови технологии и имат възможност за увеличаване на капацитета си, ако се наложи внезапно увеличение на производството.
След като някой нов артикул бъде проверен, сортиран и му бъде поставена цена, той се сгъва, оставя се на рафтовете, а за една нощ се опакова, товари на камиони и се кара директно в магазина или на летището. Камионите и самолетите се движат по утвърдени графици, така че доставките на дрехи до повечето магазини става в рамките на 48 часа.
Zara може да си позволи и допълнителни разходи за труд и кораби, тъй като не трябва да прави големи отстъпки каквито правят конкурентите ѝ . Освен това компанията не се рекламира. Тя получава 85% от пълната цена на дрехите си, докато другите компании получават средно между 60% и 70%. Непродадените дрехи се предлагат с по-малко от 10% намаление, докато останалите фирми предлагат средно около 17-20% намаления. Zara обаче разбира, че ако не прави толкова големи отстъпки, може да спести пари за други важни неща в бизнеса си.