Малайзийският моден дизайнер Джими Чу нямал креативно мислене за обувките, носещи неговото име. Това заяви съоснователят на луксозната марка и бивш творчески директор Тамара Мелън пред CNBC. „Джими притежава технически способности и се справя с изработването на обувките, но няма добри идеи, за да създаде колекция. Затова се наложи да се превърна в дизайнер“, твърди Мелън.
По думите й двете, заедно с племенницата на Чу Сандра, са правили заедно скиците за новите колекции: „Аз й обяснявах моите идеи, а тя ги пресъздаваше върху хартия“.
Твърденията на Мелън се появиха точно когато тя пуска мемоарите си за живота в света на модата и обувките. В тях тя казва, че Джими Чу никога не е правил дори един дизайн за обувки, въпреки че марката носи неговото име.
Засега няма реакция от дизайнера или компанията.
Jimmy Choo е създадена през 1996 г. в Лондон от Мелън (тогава редактор в британския Vogue) и Чу. Oттогава обувките, носещи марката, станаха едни от най-известните и желани в цял свят, като затова спомогна и сериалът „Сексът и градът“.
През 2007 г. модната къща, която предлага чанти и други аксесоари беше продадена на TowerBrook Capital Partners за 294,7 млн. долара и след това през 2011 г. на швейцарската луксозна Labelux за 812 млн. долара. Точно тогава напусна и Тамара.
Преди да се захване с модния бизнес Чу е имал опит в дяловото инвестиране. Според Тамара обаче това не му е помогнал особено, защото "модата и финансите са два напълно различни свята".
„Много от тези, които се занимават с това искат просто да си подхвърлят компаниите по между си, но една модна къща не може да бъде препродавана на всеки 2-3 години, просто не е редно“, казва Мелън.
Според нея обаче несигурната икономическа обстановка в света ще принуди амбициозните дизайнери и големите модни къщи да потърсят фондове с дялов капитал, за да имат на разположение повече средства.
Бившият творчески директор на Jimmy Choo започна да разработва своя собствена марка през 2013 г. Тя е сигурна, че луксозните стоки ще продължават да се разрастват. Подобно на други компании и тя ще разчита на китайския пазар да бъде двигател на ръста в сферата й.
Вижте повече за бизнес идеите на Тамара Мелън във видеоматериала на Bloomberg