Ducati Hyperstrada е от онзи тип мотоциклети, с които дори трудните пътища изглеждат лесни. Машината за 13 295 долара бе представена на журналисти в Бали, Индонезия и бе демонстрирана в условия на тежък трафик, който често е истинско изпитание и доста неприятно преживяване за мотористите, пише Bloomberg.
В подобна среда Hyperstrada предлага добра алтернатива на тежките мотори. На хартия моделът изглежда малко като шега, може би германска шега, като се има предвид, че неотдавна Audi AG купи Ducati Motor Holding SpA. да доразвият модела Hypermotard, който на практика бе турбо сгъваемо колело, да добавят няколко практични аксесоара и да нарекат резултата "туринг мотоциклет" на пръв поглед изглеждаше като една претенциозна и доста несполучлива маркетинг прищявка.
И щеше да е така, ако не бяха няколко неща. Първо - невероятният нов 821cc двигател с течно охлаждане. Ако не се брои Mutlistrada 2013, това вероятно е първият двигател на Ducati, който се управлява с лекота в натоварен трафик. Съединителят е лек, а двигателят работи превъзходно на ниски скорости, без да жертва характерното за Ducati ръмжене.
Разбира се, при наличните 110 конски сили има и доста възможности за любителите на по-екстремните преживявания. Машината е снабдена с пълен пакет функции за безопасност, включително ABS и 8-степенна система за контрол на сцеплението. Има три режима на каране, които се настройват електронно - Urban (градски), Touring (туринг) и режим на спиране със спирачна система Brembo.
Туринг аксесоарите, които превръщат този мотоциклет от играчка за уикенда в превозно средство за 7 дни в седмицата, включват по-ниска, по-широка и по изваяна седалка с дръжки отстрани за пътниците. Има и два 12-волтови контакта за GPS, мобилни телефони или други аксесоари. Освен това като стандартен аксесоар се предлагат две 25-литрови кошници за багаж с опция за още една кутия.
Дори и с всички тези модификации и екстри обаче Hyperstrada не е истински туринг мотор. За онези, които планират по-дълги пътувания би бил по-подходящ по-голям мотор. Hyperstrada е лек супермотор с изправена, агресивна позиция на каране и минимална защита от метеорологичните условия.