Френският производител на луксозни стоки Hermes отчете по-добри от очакваното финансови резултати през първото тримесечие на годината, след като търсенето на готови облекла компенсира забавянето на ръста на продажбите на кожените изделия и спада на продажбите на часовници, предаде Bloomberg.
Общите приходи от продажби на компанията за периода достигат 856,8 млн. евро, което е с 10 на сто повече спрямо предходната година, докато анализатори очакваха приходите да достигнат 854 млн. евро. Без отчитане на колебанията при валутните курсове ръстът на приходите е 13 на сто, посочват от компанията.
Ръстът обаче е по-бавен в сравнение с миналата година, когато беше отчетено повишение от 18,5% на продажбите на компанията. Все пак резултатите са по-добри от тези на конкурентната LVMH, която отчете 7% ръст на продажбите, отбелязва АФП.
„Търсенето на колекциите на Hermes остава силно, благодарение на високите изисквания за качество, персоналност и непреходност на аксесоарите и облеклото“, коментират от компанията, като допълват, че ще продължат да следват стратегията си.
Най-силен ръст на продажбите се наблюдава в Азия – 14 на сто. В Европа се отчита повишение от 12 процента, а в Америките – 11 процента. В Япония е отчетен ръст на продажбите от 7 на сто, като компанията отбелязва, че „средата в страната е станала по-позитивна“.
С изключение на посудата и часовниците, продажбите на всички категории продукти на Hermes са нараснали през първите три месеца на годината. Продажбите на часовници са намалели с 5,3% заради отчетеното забавяне на китайския пазар от началото на годината, а на посуда – с близо 2%.
Продажбите на кожени изделия, които по принцип формират най-голям дял от приходите на компанията, са нараснали със 7,3%, което обаче е наполовина на регистрирания през миналата година растеж.
Приходите от продажби на готово облекло и аксесоари са нараснали с 18 на сто, на копринени и текстилни изделия – с 15 на сто, а на парфюми – също с 18 на сто.