Китайските радио и телевизионни станции ще забранят рекламите на скъпи и луксозни стоки заради засилващия се натиск на правителството срещу екстравагантността и прекомерните отпадъци, както и корупцията, предаде държавната агенция Синхуа, цитирана от Ройтерс.
“Подобни реклами разгласяват погрешни стойности и социални добродетели”, съобщават от Държавната администрация за радио, филми и телевизия.
“Като важни културни и идеологически крепости радиата и телевизионните канали трябва изцяло да упражняват образователната си роля”, коментира говорител на телевизионната агенция пред Синхуа.
Забраната идва и след многократни призиви на Си Дзинпин, новия лидер на Китай. Тя обаче може и да се отрази негативно на производителите на луксозни стоки, които силно разчитат на разрастващия се китайски пазар.
Миналата година правителството в Пекин забрани употребата на алкохол по време на банкетите на китайската армия. Това засегна производителите на скъпи ликьори, които са и водещи рекламодатели в телевизионната мрежа в страната.
Най-новите мерки се очаква да се отразят на производителите на бижута и най-вече на луксозни часовници, които са един от символите на благосъстоянието в Китай. Акциите на Hengdeli и Emperor Watch and Jewellery – най-големите търговци на луксозни часовници в страната, реагираха на новината и регистрираха силни спадове на борсата в Хонконг.