Нов продуктов модел, нови пазари, нов ръст на печалбата. За собственика на известната марка Zara - испанската компания Inditex, сметката в момента излиза лесно. Преди всичко заради бизнеса в Китай и успеха при борбата срещу негативните ефекти от свитите разходи в Европа, концернът отчете 27% ръст на чистата печалба за деветте месеца на годината.
Положителният резултат от 1,65 млрд. евро се дължи на доброто представяне на бързо развиващите се пазари и гъвкавостта при въвеждането на моделите облекло, предаде Ройтерс, позовавайки се на данни на самата компания. Приходите от продажби скачат със 17% до 11,36 млрд. евро, а печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) отчита ръст от 25% до 2,78 млрд. евро.
През последните месеци компанията откри редица магазини в бързо развиващите се пазари като Китай с основна цел да намали зависимостта си от Испания, където потреблението се свива заради втората рецесия за последните три години. В иберийската държава безработицата се покачи на рекордно равнище и потребителите стискат портфейлите си.
Положително отражение има и особеният продуктов модел на компанията - Inditex успява да зареди доста бързо търговците с нови стоки и така да реагира бързо на променените трендове и материални разходи. Испанската компания съчетава успешно доставките от страни с по-ниски цени на труда като Португалия и Мароко, което компенсира ръста в заплащането на труда в Азия, отбелязва Ройтерс.
Резултатите на компанията съвпадат почти напълно с очакванията на анализаторите, които бяха за печалба от 1,65 млрд. евро и продажби за 11,33 млрд. евро. Групата, в чието портфолио са модни марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull&Bear, присъства и на българския пазар от пролетта на 2010 г.