Френският козметичен концерн L’Oréal откри най-големия си завод, който се намира в Индонезия, съобщи FT.
Компанията се надява да „яхне вълната“ на растящия козметичен пазар в страната, а и в Азия като цяло, отбелязва изданието.
Френската компания взе пример от Unilever и Procter & Gamble и предприе експанзия на развиващите се пазари, след като се изправи пред риск от забавяне на ръста на продажбите в развитите икономики заради несигурната икономическа среда.
Индонезия е най-бързо развиващият се пазар на групата в азиатско-тихоокеанския регион, констатират от L’Oréal. Същевременно пазарните проучвания сочат, че индонезийците се вълнуват от търговските марки и едновременно с повишаването на доходите им са склонни да харчат повече за луксозни стоки, включително и козметика, за да демонстрират положението си в обществото.
Брутният вътрешен продукт на Индонезия в последните години устойчиво расте с по над 6 процента на година. Това доведе и до разрастването на средната класа в страната, която се очаква да достигне 244 млн. души към 2030 г.
В унисон с тези тенденции расте и пазарът на козметични продукти в Индонезия. През миналата година секторът е генерирал продажби на стойност 1,5 млрд. долара, като през последните години нараства с по 10 процента годишно.
Делът на L’Oréal от пазара на козметика в Индонезия е само 7%, но продажбите на компанията в страната се увеличават с около 30% годишно през последните 4 години заради интереса на средната класа към брандовете Maybelline и Garnier.
Концернът се опитва да привлече и още по-богатите купувачи, като ги примамва с козметичните серии Body Shop и Shu Uemura.
Редом с L’Oréal и други козметични компании разшириха производствената си база в Индонезия, за да се възползват от нарастващото търсене в региона.
В новата фабрика на френския концерн първоначално ще работят 450 души. Около 70% от произведената продукция ще се изнася за други азиатски държави. Дистрибуцията на козметиката вътре в страната ще се осъществява с подкрепата на местни вериги.
През третото тримесечие продажбите на L’Oréal са се забавили повече от очакваното, което разочарова много от инвеститорите. Приходите на компанията за периода са се увеличили с 4,6% до 5,52 млрд. долара, докато анализатори очакваха ръста да бъде 5 на сто.
По-слабият резултат се дължи на влошените продажби на звеното за професионалните продукти за разкрасяване на компанията.
Най-бърз ръст за тримесечието са регистрирали продажбите на L’Oréal в нововъзникващите пазари – 8,1%. В Северна Америка компанията е постигнала увеличение на продажбите от 7,1%, докато в Западна Европа те се свиват с 0,6 на сто.
Най-бързо са нараснали също така приходите на концерна от продажбата на луксозна козметика (6,6%).