IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Времето вече не е от първостепенно значение при избора на часовник

На пазара се връщат старите модели, които са особено търсени от китайските потребители

14:57 | 28.03.11 г.
Времето вече не е от първостепенно значение при избора на часовник

Новият символ на статута на банкери и олигарси е здрав, лек като перце часовник, направен от въглеродни влакна, магнезий или алуминий, стана ясно на годишния панаир на часовниците в Базел.

Истинският лукс сега се определя от способността на часовника да спира времето. Тази седмица Люк Перамонд, главен изпълнителен директор на подразделението за часовници на Hermes представи модела „temps suspendu” (прекъсване на времето), чиято цена започва от 18 хил. швейцарски франка (19 хил. долара) и който притежава функцията да спира времето с едно натискане на бутона, а след това го сверява обратно.

За 240 хил. швейцарски франка всеки любител на часовниците може да си избере часовник на Hublоt, който може да забавя или ускорява времето или модел, изцяло решен в черно, който като цяло трудно определя времето.

„Ценното в часовника вече не е това, че съобщава времето“, казва главният изпълнителен директор на Hublot Жан-Клод Биве, цитиран от Ройтерс.

„Всеки аксесоар за пет долара може да направи това. Онова, което ние предлагаме, е възможността да накарате времето да спре или да изчезне... Времето е затвор и хората искат да избягат от него понякога.“

Някои производители се вдъхновяват от тенденцията за използване на нови материали.

„Тенденцията е да се използват леки и нови за индустрията материали“, добавя управителят на Hublot. Това е и един от най-бързо разрастващите се брандове, усвояващи всички нови и съвременни технологии в производството.

Според експертите в света на часовниците доминиращият цвят е черният, следван от сивото и матовите повърхности. Минимализмът е заменил предкризисния дизайн от 2007 и 2008 година, когато големите, мултифункционални спортни часовници бяха на пиедестал.

Часовникарската индустрия подражава на изчистения стил, демонстриран по време на Седмицата на модата в Париж, която се проведе по-рано през март тази година. Индустрията усеща и силния тласък, който идва от търсенето на класически модели от страна на китайските потребители. В резултат много брандове започват да премоделират старите си дизайни. Така например постъпи и Tag Heuer, които пуснаха на пазара миналата година нова версия на класическия модел Carrera, чиято цена тръгва от 2 хил. евро.

„Китайците предпочитат класически часовници, часовници с наследство“, казва Гай Семън, вицепрезидент на Tag Heuer.

“И тъй като те се превръщат в основни наши клиенти, това ни накара да върнем някои от най-старите и исторически значими модели.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още