Когато Елизабет Емануел и съпругът й Дейвид са избрани за дизайнери на булчинската рокля на лейди Даяна Спенсър за сватбата й с принц Чарлс през 1981 година, те нямат и представа как това ще се отрази на бизнеса им. И колко краткотрайно ще бъде.
Подобно на брака на Диана и Чарлз, приказката не завършва с щастлив край за младите дизайнери.
Следващата кралска сватба е планирана за 29 април тази година, а изборът на рокля, която Кейт Мидълтън ще облече и с която ще мине по алеята на Уестминстърското абатство, за да се врече на принц Уилям, вече наближава.
„Който и дизайнер да избере Кейт, той със сигурност ще бъде затрупан с оферти за работа след сватбата“, казва Елизабет Емануел пред BBC. „Това обаче е нож с две остриета, защото роклята вероятно ще е единственото нещо, с което хората ще свързват дизайнера“, допълва Елизабет. „Дизайнерът ще трябва да обяснява, че това, което прави, не е само изработката на сватбени рокли.“
Двамата дизайнери са току-що завършили университет, когато получават телефонното обаждане, което променя живота им. Те имат три месеца, за да ушият роклята на бъдещата принцеса.
Елизабет Емануел си спомня, че след сватбата двамата били затрупани с поръчки и предложения, въпреки че по това време се е смятало за неприемливо хората, свързани с кралската сватба, да извличат полза от нея.
„Част от предложенията ни бяха да изработваме спално бельо и конфекция. Което беше жалко, защото се надявахме да се изкачим по-нависоко след завършването на Кралския колеж по изкуствата.“
Не след дълго обаче двамата съпрузи се развеждат и всеки поема по своя път. Седем години по-късно Дейвид основава David Emanuel Couture, а Елизабет влиза в съдружие с Hamlet International, с които създава EE Plc. Марката обаче се разпада, а дизайнерката губи правата върху името си.
През 2006 година създава лейбъла Art of Being и нещата сякаш започват да се нареждат за нея. Тогава Елизабет има чувството, че започва всичко отначало. Сега тя проектира костюми за филми и реклами.
Новината за сватбата на принц Уилям и Кейт Мидълтън я връща в миналото. Днес тя отново е под светлините на прожекторите, много чуждестранни медии се свързват с нея за интервюта и въпроси.
Запитан как според него ще изглежда роклята на бъдещата принцеса, Дейвид Емануел отговаря: „Едно е сигурно. Ще бъде традиционна както по отношение на плата, така и в кройката – британска във всяко едно отношение.“