Общуването в речева форма се отдава с лекота на едни и е кошмар за други.
Има няколко думи, които, ако произнасяте често, особено в офиса сред колегите си, ще си създадете имидж на неуверен и некомпетентен човек, който не заслужава да му се гласува доверие.
Тези думи обикновено служат на хората, за да спечелят малко време, преди да измислят какво да отговорят, да избягат от отговорност или да се оправдаят, посочва изданието The Sydney Morning Herald, което описва лошите паразитни изрази.
„Опитай“ - това е доста лукава дума. „Ще опитам“ е честа реплика, която може да чуете тук или там. Тя играе ролята на устна уговорка за намерение, което едва ли някога би се реализирало. Тук съвсем на място идва съветът на Йода към Люк Скайуокър от поредицата „Междузвездни войни“ - „Или го направи, или не – тук няма място за опити.“
Разликата между това „да опиташ“ и „да направиш“ е в усилията, които се влагат в работата. За това дайте всичко от себе си, за да сте сигурни, че ако целта не бъде постигната, това не е заради мързел или обстоятелства.
„Както и да е“ - това е идеалното словосъчетание за онези, които искат да се отърват от вас или да ви затворят устата. Играе ролята на вербален шамар в лицето и се използва, за да отговорите на някого без всъщност да му казвате нещо конкретно.
Когато казвате „както и да е“ след изявление на друг човек, поставяте стена по между ви и прекъсвате комуникацията.
„Може би“ и „Не знам“ - хората често избягват да взимат решения и се крият зад реплики като тези. Има разлика обаче между истинското „незнаене“ и използването на тези думи като извинение. Често хората в спор използват тези думи само и само за да се отърват от задължението да поемат отговорност. Ако ви се случи да общувате с човек, който често споменава „не знам“, най-добре го попитайте директно - „Кога може да разбереш?“ или „Как да ти помогна да научиш?“ - не оставяйте човека да се измъкне толкова лесно.
„Ще се свържа с теб отново“ - когато човек иска да спечели време или да избегне необходимостта да съобщи на какъв етап е свършената от него работа, често може да бъде чут да казва „ще се свържа с теб/вас по-късно“ и обикновено...това не става.
Ако някой ви обещава, че ще се свърже с вас по-късно, винаги уточнявайте – кога като дата и час, за да сте сигурни, че уговорката не е останала във въздуха.
„Ако“ - проектите обикновен зависят от всеки един, който е зает в тяхното изграждане. Хората, които използват често думата „ако“, явно повече обичат да поставят условия, вместо да си вършат работата. Това е и удобен начин да се предпазят от бъдещи отговорности и евентуални рискове.
„Да, но...“ - това е друг вид извинение. С него хората показват, че нямат нужда от решение, помощ или обяснение – след всяко едно те обикновено отговарят – „да, но...“ Ако получите такъв отговор от ваш служител, съвсем спокойно може да му обясните, че ако иска да се прави на жертва, мястото му едва ли е във вашия екип.
„Предполагам...“ - това е начин хората да се застраховат от мнението си. С него човек се съгласява, но не напълно, и си оставя една вратичка, за да промени становището си в бъдеще.
„Ще видим...“ - това е израз, заучен от детството – колко родители го използват, за да накарат децата си да се укротят за момент. С него в повечето случаи се избягва директното отказване. В работата обаче по-добре бъдете откровен и обяснете, че ви трябва повече информация или време, преди да кажете мнението си.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.