IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Голата истина от Ричард Брансън

В автобиографията си британският бизнесмен споделя интересни аксиоми за бизнеса, опит и знания, както и вярването, че най-добрата реклама е личната история

15:22 | 16.12.09 г.
Голата истина от Ричард Брансън
Аксиомата, както е известно, е изходна позиция, стояща в основата на други твърдения в науката, приемана без необходимостта от доказателства. Когато става въпрос за науката на бизнеса, според Ричард Брансън, има само една аксиома: не се страхувай от грешки, непременно ще се сблъскаш с поне няколко.

Ричард Брансън е британски бизнесмен, собственик на конгломерата от компании Върджин Груп, който притежава около 350 компании, сред които звукозаписно студио, авиокомпания, а от скоро и фирма, която предлага космически пътешествия.

Без да крие пораженията си и да забравя за победите, Брансън се опитва да разкрие опита си с научни обяснения, възходите и паденията си. В страниците на автобиографичната си книга легендата на европейския бизнес сам зачеква седем теми, които според него са важни в живота на всеки бизнесмен: хора, марка и внедряване на бизнес идеи, способността да се учаиш от грешките и неуспехите, иновации, бизнес и лидерство, както и социалната отговорност.

В действителност страниците на книгата са разделени на две теми: дневник и описание на живота на Брансън. Самият той уверява: "Където и да отида, винаги вземам бележника със себе си. Именно той ме е спасявал в много ситуации: когато говорите с ваши служители и клиенти – записвайте техните предложения, дори когато откривате нов бизнес, проверявате до къде е стигнал даден проект на място или просто празнувате по повод с колеги. Добрата идея може да дойде по всяко време, без да се интересува къде се намирате и с какво се занимавате. Не разчитайте, че ще запомните всичко в детайли така, както ви е осенило в момент на вдъхновение ". Този съвет, макар и прост, не бива да се подценява – все пак идва от човек, в чиито компании работят повече мултимилионери от колкото във всеки друг бизнес из Европа. По думите на сами британец по брой богати хора, които работят за него, бизнесът му влиза в челната 20-ка на компаниите в САЩ.

Журналист от Daily Telegraph направил специално проучване за това от къде идва името на бизнесмена. "Моите прадеди са печелели хляба си с животновъдство!” - споделя сам бизнесменът. “За да изкара човек хляба си в днешно време е нужно да принесе в жертва не само парите си, но и самият себе си – времето, семейството, личното си пространство. " "Добрата лична история и собственият пример е милион пъти по-ефективна от пълненето на рекламни страници, освен това е и много по-евтина“, казва Брансън.
 
“Ако ми позвъни журналист от CNN, за да ми вземе интервю, аз отлагам всяка друга работа. Да пропусна шанса да разкажа на света за моя бизнес ми се струва лудост. И не преставам да се изненадвам от факта как хора, които управляват мултимилионни бюджети, директори и мениджъри на огромни корпорации в действителност се крият зад гърбовете на лични помощници и асистенти и се пазят от близка среща с медиите, от където би могла да дойде истинската им популярност. "

В книгата на Брансън има и други силни постулати, един от тях гласи: "Добрите мениджъри струват теглото си в злато. Тези хора имат задълбочени познания по психология, знаят как да шлифоват острите камъни в колектива си и да се справят с предизвикателствата на новото начинание, икономическа обстановка или бизнес. " 
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:46 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още