Amazon пусна нов инструмент с добавена реалност, насочен към пазаруващите, който им позволява виртуално да пробват обувки, които имат интерес да купят, пише CNBC.
Интернет гигантът заяви, че опцията ще направи онлайн пазаруването по-лесно и по-интерактивно за потребителите.
Функцията, наречена Virtual Try-On for Shoes, е налична за ползващите iOS в САЩ и Канада в приложението за пазаруване на Amazon. Тя е добавена към „хиляди модели“ от брандове като New Balance, Adidas, Reebok и Puma, обяви Amazon.
За да използват опцията, купувачите трябва да натиснат бутона „виртуална проба“ на страницата на конкретния продукт, а след това да насочат камерата на смартфона към краката си. Така на екрана ще се появи чифт виртуални обувки. Пазаруващите могат да разглеждат различни цветове на обувките, а услугата автоматично ще коригира показваното на дисплея спрямо избора.
Функцията няма да помогне на хората да разберат колко удобни са им обувките, но ще им даде представа как ще изглеждат, когато ги носят.
Услугата е част от нарастващите виртуални инструменти за пазаруване на Amazon, много от които използват добавена реалност – технология, наслагваща виртуални обекти върху онова, което хората виждат наоколо. През 2017 г. Amazon пусна AR View, която позволява на потребителите да визуализират продукти в дома си, използвайки смартфон. След това въведе и друг инструмент – Room Decorator, който позволява поставянето на няколко виртуални елемента в дома едновременно.
Amazon не е единствената компания, която експериментира с добавена реалност в онлайн пазаруването. Гигантът в обзвеждането Ikea, Nike, L’Oreal и Zara пуснаха подобни опции.