Най-модерните в Япония бира, кафе и чай това лято имат нещо общо – безцветни са, пише Quartzy.
Тази седмица гигантът в производството на напитки Suntory започна да продава безалкохолна бира, наречена „All-Free All-Time”, която изглежда като вода. Това е „бирата“, която можете да пиете дори на работа, предлага рекламата.
През това лято Asahi пусна прозрачно лате, а Coca-Cola избра прозрачна нискокалорична кола с вкус на лимон. Всичко това показва огромната конкуренция на пазара на храни и напитки в Япония, поради което компаниите се опитват да се отличават като всяка година пускат нови продукти в битка за вниманието на потребителите. Така се родиха соленото Pepsi диня и по-скорошната лимонада с кориандър.
Японските компании за напитки твърди, че има практическа полза от безцветните напитки.
Говорител на Suntrory, пионер в областта на прозрачните напитки, коментира, че ги е разработила в отговор на „тенденции като все по-голямото внимание към здравето и хората, които не искат да пият сладки неща като сок на публични места“.
През 2017 г. Suntrory тя пуска прозрачен лимонен чай на пазара. Миналата есен тя предложи и безцветен млечен чай, а в специално видео обясни какъв е процесът на производство. За да направи базирани на мляко прозрачни напитки, Suntory твърди, че е извлякла лактозата и „млечните минерали“ - два безцветни компонента на млякото, за да запази вкуса и да го вкара в продукта си.
Преди настъпването на сегашната мания още през 2015 г. Suntory пусна друга напитка с млечен вкус – Yougirna. През 2012 г. Pepsi пусна коледно предложение в този дух.
По-рано този месец Coca-Cola обясни, че пазарът на безалкохолни напитки е особено конкурентен през лятото, а японските потребители непрестанно „търсят нови изненади“.