Rovio Entertainment, разработчикът на мобилната игра „Angry Birds”, който беше оценен на 1 млрд. долара миналия месец в рамките на първичното си публично предлагане, си партнира с английските пионери в хеви метъла Iron Maiden в опит да удължи живота на своя основен франчайз, пише Bloomberg.
Rovio Entertainment се листна на борсата в края на септември, а оценката ѝ се оказа под очакванията. Финландското студио за игри остава зависимо от франчайза „Angry Birds” седем години след дебюта му. Освен това се сблъсква с предизвикателството да обнови различните си заглавия с функции и съдържание, които да задържат вниманието на играчите.
"Научихме се да избутваме границите на марката“, коментира Мика Тамс, продуктов ръководител на Angry Birds Evolution.
Приходите от компютърни игри за първи път надхвърлиха 100 млрд. долара в глобален мащаб през 2016 г., сочи доклад, публикуван от лондонската компания за рисков капитал Atomico. Успешните франчайзи с мобилни игри също бяха в центъра на значителни сделки. Китайският интернет гигант Tencent Holdings придоби разработчика на „League of Legends” Riot Games, както Supercell, създателя на „Clash of Clans”, за 8,6 млрд. долара през 2016 г.
Въпреки това студиата за игри, като Rovio, се нуждаят от заглавия, които да карат играчите да харчат повече. За целта финландската компания пренася Iron Maiden в „Angry Birds”. Няколко превъплъщения на героя на Iron Maiden Еди ще влязат в безплатната “Angry Birds Evolution”, а към това ще бъдат добавени и четири песни на групата. Компанията планира да продава тениски и друг тематичен мърчъндайз за Хелоуин.
Rovio вече пусна франчайз с „Междузвездни войни“, както и цяла филмова продукция миналата година. Продължението ѝ е планирано за 2019 г. Първият филм успя да събере близо 350 млн. долара в световния боксофис.