Холивудски студиа обмислят да започнат да предлагат на феновете в САЩ по-скъпа възможност за наемане на нови филми по-малко от две седмици, след като те дебютират в кината, твърдят източници, запознати с преговорите, според Bloomberg.
Студията ще искат суми, вариращи от 25 до 50 долара на филм, коментират източниците, които са пожелали анонимност. Това съответства на цената на два билета за кино в градове като Ню Йорк и Лос Анджелис.
Кевин Тсиюхара, ръководител на подразделението на Time Warner – Warner Bros., е заявил по време на среща с инвеститорите, че е провел „конструктивни“ преговори с изложителите за премиум предложения за гледане у дома и е готов да задвижи този проект напред. По думите му дори и да не се стигне до споразумение, е сигурно, че компанията трябва да предложи на потребителите по-голям избор и то скоро.
Universal Pictures на Comcast заяви, че също води преговори с оператори на киносалони за възможността филмите да бъдат предоставяни за гледане у дома по-рано.
Подобен план може да предизвика сблъсък със собствениците на кина. Regal Entertainment Group и Cinemark Holdings, две от най-големите киновериги в САЩ, се противопоставят на усилията на Холивуд да намали ексклузивността, на която те се радват по отношение на прожектирането на новите филми. Миналата година компаниите бойкотираха филмите на Paramount Pictures, които бяха пуснати за домашно видео седем седмици след дебюта им на голям екран. Кината все още носят основен дял от приходите на холивудските филми.
Cinemark, третата най-голяма киноверига в страната, призна в началото на ноември, че е водила предварителни разговори с различни студиа за преминаване към новия модел с видео по заявка, без да разкрива повече подробности. Компанията отказа да коментира повече по темата като цяло. Regal и AMC Entertainment Holdings не са отговорили на запитването за коментар.