Купуването на рубинено колие втора употреба за 7 хил. долара по интернет звучи рисковано. Един стартъп обаче откри начин за успешни онлайн продажби на луксозни бижута, пише Bloomberg.
Gleem & Co. е компанията, която стои зад тази платформа за продажба на скъпи бижута - от позлатенa гривнa на Hermes за 288 долара до струваща 124 хил. долара гривна на Cartier. Сайтът представлява място, на което се гарантират, оценяват и продават продукти втора употреба
„Gleem е насочена към хората на средна възраст, които все по-често търсят възможности за продажба и обновяване на своя асортимент“, посочва съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията Ники Лорънс. Преди да стартира Gleem през декември 2014 г. с другите съоснователи Скот Фрийдман и Кейси Съливан, Лорънс ръководи стартирането на нови бизнес начинания на Glit Groupe и Soap.com.
"Опитваме се да мотивираме жените да правят собствени селекции от бижута“, коментира Лорънс.
Въпреки че сайтът е насочен предимно към дамите, мъжете купувачи не са напълно игнорирани. Има безплатни консултации за избор на годежни пръстени например.
Онлайн продажбите на бижута се увеличиха с 11% през 2015 г. От своя страна потребителите започват да купуват бижута все по-млади. Във винтидж сегмента се наблюдава бум на продажбата на бижута втора употреба.
Най-голямото предизвикателство, с което се сблъскат тези, които препродават луксозни стоки, е борбата с измамите. Gleem разчита на експертизата на съоснователя Фрийдман в удостоверяването на произхода на стоките. Като майстор гемолог (каквито има само 50 в света), той проверява всеки един предмет от колекцията на компанията, която е на стойност 5 млн. долара, а тя е застрахована от Lloyd's.
Не минава много време преди гигантът eBay да обърне внимание на случващото се.
“Ebay споделя нашата философия, че бижутата трябва да бъдат достъпни и да се предлагат на справедливи цени“, твърди съоснователят Съливан, който ръководи маркетинга на компанията. „Ние си партнираме с eBay чрез взаимно промотиране“, допълва той.