IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Когато музиката и бизнесът се срещнат

Партньорствата между брандовете и музикалните изпълнители могат да са изключително успешни, твърди експерт

09:08 | 28.09.14 г.
<p>
	U2. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

U2. Снимка: архив Ройтерс

Брандовете трябва да използват творческия потенциал на музикалните изпълнители, създавайки полезни партньорства с тях, твърди Джеймс Блейк, асоцииран директор на британската компания FRUKT, която създава стратегически партньорства между различни марки и музиканти.

“Музикалната индустрия може да помогне на брандовете да намерят партньори и да се позиционират в желаната от тях позиция”, коментира Блейк.

По думите му една компания може да получи по-голяма популярност, използвайки каналите за забавление, докато музикалните изпълнители получават канал, през който да бъдат чути от по-голяма аудитория.

“Брандовете имат пари, а това дава шанс на изпълнителите да направят продукти, които са на световно ниво”, допълва Блейк. Той е категоричен, че и двете страни трябва да са наясно, че тези партньорства трябва да работят за всички, че не са в полза само на едната страна.

“Не трябва да смятате, че брандът е само източник на приходи за вас”, съветва Мейл музикантите. Той е категоричен, че добрите кампании се създават около история, с която едновременно компанията и музиканта са свързани.

Една от най-успешните кампании, организирани от FRUKT, е партньорството между Bank of America и известната ирландска група U2. Двете страни се договарят за осъществяването на съвместна филантропска инициатива.

Компанията успява да договори едногодишно партньорство, благодарение на което да бъдат събрани 10 млн. долара чрез серия от програми за борба със СПИН.

Партньорството е обявено с пускането на първата песен от тогавашния албум на U2 за безплатно сваляне в рамките на 24 часа. Идеята на кампанията е, че за всяко сваляне на песента Bank of America дарява по 1 долар, посочва Мейл.

По думите му е изключително важно подобни кампании да бъдат онагледени, ето защо FRUKT създава 60-секунден видеоклип, в който U2 изпълнява песента "Invisible".

Кампанията завършва с 3,1 млн. долара, дарени от Bank of America, а песента на U2 достига до 3,1 млн. слушатели. За каузата, свързана с борбата със СПИН пък, са събрани над 10 млн. долара.

Най-доброто време за сключване на подобни партньорства между компании и музиканти в България е между юли и септември, заявиха представители на български компании по време на музикалната конференция SeeMe 7. По думите им е необходимо партньорствата да се уговарят поне година по-рано

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:26 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още